Vacature: Coördinator Verkeersveiligheid

Wij zijn op zoek naar een Coördinator Verkeersveiligheid (Mobiliteitsdienst) - Voltijds contract van onbepaalde duur (onder voorwaarde van een subsidie) - Gemeentebestuur van Oudergem.

Ben je op zoek naar een zinvolle job in dienst van de gemeenschap? Gemotiveerd om mee te werken aan de modernisering van de openbare diensten? Sluit je dan aan bij het gemeentebestuur van Oudergem!

Oudergem, gelegen in het zuidoosten van Brussel aan de rand van het Zoniënwoud, is een echte proeftuin op het gebied van ruimtelijke ordening en stedelijke ontwikkeling, met respect voor mens en milieu.

Van kinderopvang tot ruimtelijke ordening, en van openbare ruimte tot onderwijs en cultuur, de gemeente integreert voortdurend deze uitdagingen in haar missie van openbare dienstverlening.

Doel van de functie

Het hoofddoel van deze functie is het lokaal opvolgen van het verkeersveiligheidsbeleid in het kader van het Gewestelijk Actieplan Verkeersveiligheid (2021-2030), met als doelstelling 0 verkeersdoden en 0 zwaargewonden tegen 2030.

Hoofdtaken van de functie

  • Samenwerken met gemeentelijke diensten (mobiliteit, stedenbouw, preventiedienst, openbare werken) rond verkeersveiligheid.
  • Overleg met de politie over statistieken en het opstellen van plannen. Samenwerking met Brussel Mobiliteit en het beheren van gesubsidieerde projecten.
  • Uitwerken en coördineren van het gemeentelijk verkeersveiligheidsactieplan.
  • Plannen en programmeren van interne acties.
  • Opvolgen en rapporteren van indicatoren aan Brussel Mobiliteit.
  • Integreren van doelstellingen in de strategische en budgettaire planning.
  • Deelnemen aan de basisopleiding verkeersveiligheid (40 uur), georganiseerd door Brussel Mobiliteit.
  • Bijwonen van vergaderingen met gemeentelijke coördinatoren verkeersveiligheid.

Profiel

  • Je hebt een diploma Bachelor of Master.
  • Je hebt een basiskennis van het Gewestelijk Actieplan Verkeersveiligheid 2021-2030.
  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke vaardigheden.
  • Je bent vertrouwd met standaard kantoorsoftware.
  • Je werkt nauwkeurig en resultaatgericht.
  • Goede kennis van de andere landstaal (NL of FR) is een troef.
  • Ervaring in projectbeheer en/of kennis van de werking van gemeenten of het Brussels Gewest is een pluspunt.
  • Ervaring in verkeersveiligheid (infrastructuur, sensibilisering, handhaving) is een meerwaarde.

Ons aanbod

  • Een contract van onbepaalde duur (voltijds).
  • Een salaris volgens de barema’s van de openbare sector (niveau A of B), inclusief vakantiegeld en eindejaarspremie. Voorgaande anciënniteit wordt volledig overgenomen.
  • Maaltijdcheques (€ 8/dag).
  • Hospitalisatieverzekering.
  • Aanvullend pensioen.
  • Gratis abonnement bij de MIVB en tussenkomst in kosten voor andere openbaar vervoer en/of fiets-/voetgangersvergoeding.
  • Aantrekkelijke vakantieregeling.
  • Een gevarieerde job met verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen inbreng, en talrijke opleidingsmogelijkheden.
  • Een goede balans tussen werk en privéleven.
  • De kans om deel uit te maken van een dynamische en solidaire dienst.

Hoe solliciteren?

Stuur je CV, motivatiebrief en een kopie van je diploma of een attest van Slagen (Bachelor of Master) vóór 27 december 2024 naar jobs@auderghem.brussels.
Onvolledige sollicitaties worden niet in aanmerking genomen.

Wij hechten veel belang aan diversiteit en garanderen gelijke kansen, behandeling en toegang tot selectie voor alle kandidaten.