Vacature: Controleur/Beheerder van aanvragen voor stedenbouwkundige vergunningen

Wil je actief bijdragen aan de stedelijke ontwikkeling in een dynamische gemeente die volop in evolutie is? Sluit je aan bij ons team als Controleur en Beheerder van stedenbouwkundige vergunningen.

De Gemeentelijke Administratie van Oudergem is momenteel op zoek naar een voltijdse controleur/beheerder van aanvragen voor stedenbouwkundige vergunningen en stedenbouwkundige inlichtingen voor een contract van onbepaalde duur.

Oudergem is een gemeente in de zuidoostelijke rand van Brussel. De ligging aan de rand van het Zoniënwoud en de status als stadspoort maken het een echt laboratorium op het gebied van ruimtelijke ordening en stedelijke ontwikkeling, waarbij de mens en zijn leefomgeving centraal staan.

Van kinderopvang tot stedenbouw, over openbaar domein, onderwijs en cultuur, de gemeentelijke administratie van Oudergem integreert deze uitdagingen voortdurend in haar kerntaken van openbare dienstverlening.

Algemene opdrachten

De stedenbouwkundige controleur ziet toe op de naleving van de voorschriften voor een harmonieuze ruimtelijke ordening en de levenskwaliteit van de inwoners.

De beheerder van stedenbouwkundige vergunningen behandelt aanvragen waarbij de nadruk ligt op de architecturale, landschappelijke en comfortaspecten van de projecten. Hij/zij past de richtlijnen van het College en de geldende regelgeving toe, begeleidt dossiers tot de vergunning wordt verleend en adviseert zowel de burgers als de gemeentelijke administratie over stedenbouwkundige kwesties.

Hoofdactiviteiten van de functie

  • Opvolging van stedenbouwkundige overtredingen: technische en administratieve opvolging van dossiers, behandeling van klachten, onderzoek, vaststellingen, opstellen en opvolgen van processen-verbaal, evenals het schrijven van rapporten en brieven.
  • Beheer van klachten: behandeling van officiële klachten en, indien nodig, deelname aan bezoeken van eigendommen, in samenwerking met een multidisciplinair team voor vragen rond gezondheid en veiligheid.
  • Beheer van vergunningsaanvragen: verwerking van aanvragen voor vergunningen en stedenbouwkundige certificaten, analyse van de conformiteit van projecten met de geldende regelgeving, deelname aan vergaderingen en overlegcommissies, het opstellen van rapporten en opvolging van de dossiers.
  • Beheer van aanvragen voor stedenbouwkundige inlichtingen: opstellen van stedenbouwkundige inlichtingen.
  • Onthaal en advies aan architecten, ontwikkelaars, eigenaars en burgers, beoordeling van schetsen en projecten, advies over de haalbaarheid van projecten en de te volgen procedure.

Uw profiel

  • Je beschikt over een bachelordiploma in stedenbouw, milieubeheer, bouwkunde of een technische richting.
  • Je hebt een eerste gelijkaardige ervaring en kennis van stedenbouw (wetgevingsinstrumenten, planlezen, enz.).
  • Je bent georganiseerd en nauwkeurig.
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden.

Ons aanbod

  • Een voltijdse functie met tal van mogelijkheden op basis van een contract van onbepaalde duur.
  • Een salaris volgens de barema’s van het openbaar ambt niveau B (vakantiegeld en eindejaarspremie), waarbij relevante anciënniteit volledig wordt overgenomen.
  • Maaltijdcheques (8€/dag).
  • Ziekenhuisverzekering.
  • Aanvullend pensioen.
  • Een gratis abonnement op de MIVB en deelname in de kosten van andere openbaarvervoerabonnementen en/of fiets-/voetgangersvergoeding.
  • Aantrekkelijke verlofregeling.
  • Een afwisselende job met verantwoordelijkheden, persoonlijke bijdragen en tal van opleidingsmogelijkheden.
  • Een goede balans tussen werk en privéleven.
  • De kans om deel uit te maken van een dynamische en solidaire dienst.

Hoe solliciteren?

Stuur ons je CV, motivatiebrief en een kopie van je bachelordiploma of gelijkwaardigheid vóór 17 oktober 2024 naar het volgende adres: jobs@auderghem.brussels.

Houd er rekening mee dat er op 22 oktober een eerste schriftelijke proef zal plaatsvinden.

Wij zorgen voor een actief diversiteitsbeheer door gelijke kansen, behandeling en toegang tot selectieprocedures te garanderen voor al onze kandidaten.