Vacature: Coördinator van zorg / hoofdverpleegkundige voltijds vast contract bij Residence Reine Fabiola (M/V/X)

Wij zijn op zoek naar een coördinator van zorg / hoofdverpleegkundige voor Résidence Reine Fabiola. 

Ben je op zoek naar een zinvolle werkomgeving ? Wil je werken in een functie die dicht bij de mens staat, in dienst van onze senioren ? Kom dan bij ons werken in de Résidence Reine Fabiola.

Wie zijn wij?

Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) heeft als missie om personen en gezinnen de nodige sociale hulp te bieden, zodat iedereen een leven kan leiden dat in overeenstemming is met de menselijke waardigheid. In dit kader kan het elke persoon die op zijn grondgebied verblijft, sociale hulp en/of diverse diensten aanbieden (juridische bijstand, schuldhulpverlening, werkhulp, thuiszorg, plaatsing in een rusthuis, ...).

Résidence Reine Fabiola is een gemengd woonzorgcentrum, namelijk een MRPA (Rusthuis voor Ouderen) en MRS (Rust- en Verzorgingstehuis) gelegen in een groen park aan de rand van het Zoniënwoud, wat het een woon- en zorgplek maakt. Onze instelling biedt de bewoners een nieuwe thuis die aan hun behoeften voldoet, in een gezellige en familiale sfeer en in een omgeving die is aangepast aan hun zorgbehoeften. Wij worden geleid door een visie die gericht is op empathie, kwaliteit van zorg en een warme omgeving. Ons huis is goedgekeurd voor 74 bedden: waarvan 39 M.R.P.A. en 35 M.R.S.

Functieomschrijving

De coördinator van zorg of hoofdverpleegkundige is verantwoordelijk voor de algemene organisatie, planning en continuïteit van de zorg. Hij/zij superviseert het zorgteam, dat verpleegkundigen, verzorgenden, kinesitherapeuten en ergotherapeuten omvat, en beheert ook het paramedisch team. Hij/zij is ook verantwoordelijk voor de activiteiten van student-verpleegkundigen of andere stagiairs, in het bijzonder door hun opleiding te coördineren in samenwerking met docenten of stagebegeleiders.

De zorgcoördinator / hoofdverpleegkundige is verder verantwoordelijk voor:

  • Het begeleiden en motiveren van het zorgteam in samenwerking met de directie.
  • Het evalueren van de prestaties van werknemers en het zo nodig aanpassen, vooral in de proefperiode.
  • Het leiden van vergaderingen om uitdagingen, verbeteringen te bespreken en het personeel te trainen in goede praktijken en nieuwe technieken.
  • Samenwerken met artsen om de zorgplannen van de bewoners op te stellen en op te volgen.
  • Het verzekeren van de communicatie tussen het personeel en de directie.
  • Het definiëren van de rollen, het verdelen van de taken en het evalueren van de personeelsbehoeften.
  • Het beheren van klachten, het waarborgen van de naleving van de praktijken en het controleren van de kwaliteit van de zorg.
  • Bijdragen aan het beleid en het levensproject van de bewoners.
  • Het opvolgen van de contacten met de families van de bewoners.
  • Het superviseren van de roosters en het organiseren van het werk van de zorgteams, ergotherapeuten en kinesitherapeuten om de continuïteit van de zorg te waarborgen.
  • Het bieden van psychologische ondersteuning aan het personeel.

Profiel

  • Diploma verpleegkunde met een geldig RIZIV-nummer en minimaal 3 jaar werkervaring, bij voorkeur in een ziekenhuis, MS of MRS ;
  • Ervaring in leidinggeven is een groot voordeel ;
  • Sterke interesse in ouderen en goede kennis van geriatrie, palliatieve zorg, validation, enz.;
  • Kennis van de wetgeving met betrekking tot MRS ;
  • Vaardigheden in teammanagement, communicatie en het vermogen om te delegeren en te coachen ;
  • In staat om meerdere taken op basis van prioriteiten te beheren, onder druk te werken en zich aan te passen ;
  • Leiderschap, professionaliteit, integriteit, verantwoordelijkheidszin, teamgeest en initiatief;
  • Georganiseerd, nauwgezet, resultaatgericht en in staat om zichzelf te ontwikkelen.

Ons aanbod

  • Een gevarieerde baan en persoonlijke bijdragen, een contract van onbepaalde duur .
  • Een salaris conform de barema's van de openbare sector BH5, evenals vakantiegeld en een eindejaarspremie. Relevante anciënniteit wordt volledig overgenomen.
  • Voltijdse tewerkstelling (37u30/week).
  • Maaltijdcheques (8€/dag).
  • Ziekenhuisverzekering.
  • Aanvullend pensioen.
  • Gratis abonnement bij de MIVB en deelname in de kosten van andere openbaar vervoerabonnementen en/of fiets- en voetgangersvergoedingen.
  • Een aantrekkelijk verlofregime.
  • Een goede balans tussen werk en privéleven.
  • De kans om deel uit te maken van een dynamische en solidaire dienst.
  • Een gevarieerde functie met verantwoordelijkheden en persoonlijke bijdragen, met opleidingsmogelijkheden.

Hoe solliciteren?

Stuur ons je CV, motivatiebrief, een kopie van je verpleegkundig diploma en een kopie van je geldig RIZIV-nummer vóór 10 oktober 2024 naar het volgende adres: jobs@auderghem.brussels

Het OCMW zorgt voor actief diversiteitsbeheer en garandeert gelijke kansen, behandeling en toegang tot selectie voor al zijn kandidaten.