Vacature: Dienstshoofd Ontvangerij OCMW Oudergem
Zin in een zinvolle baan? Gemotiveerd door het idee om deel te nemen aan de uitdaging om overheidsdiensten efficiënter te maken ? Sluit je dan aan bij het OCMW Oudergem.
Wie zijn wij?
Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) maakt deel uit van de gemeente Oudergem, een gemeente die haar openbare dienstverleningsopdrachten ter harte neemt. Het is de taak van het OCMW om individuen en gezinnen de sociale bijstand te verlenen die ze nodig hebben om een menswaardig leven te leiden. Hiertoe kan het sociale bijstand en/of verschillende diensten (rechtsbijstand, schuldbemiddeling, arbeidsbemiddeling, thuishulp, plaatsing in een rusthuis, enz.) bieden aan iedereen in haar gebied.
OCMW Oudergem is op zoek naar een nieuw diensthoofd Ontvangerij.
Opdracht
De dienst Ontvangerij is verantwoordelijk voor het uitbetalen van goedgekeurde uitgaven op basis van regelmatige mandaten en voor het innen van regelmatige vorderingen, het boeken van uitgaven en ontvangsten, het opstellen van de jaarrekening van het Centrum, enz.
Het hoofd van de dienst Ontvangerij werkt onder toezicht van de financieel directeur (ontvanger).
Hij/zij assisteert de financieel directeur bij:
- de verbetering van processen die van invloed zijn op de boekhouding of financiën en het efficiënt en economisch gebruik van middelen ;
- de ontwikkeling van de doelstellingen en structuur van de dienst ;
- de dagelijkse gang van zaken, het voorstellen/initiëren van verbeteringen die nodig zijn om aan de eisen van de dienst te voldoen.
Daartoe is het hoofd van de dienst Ontvangerij verantwoordelijk voor de coördinatie van een klein team, dat momenteel uit 4 medewerkers bestaat, en werkt hij/zij doeltreffend samen met de verschillende partnerdiensten, zowel interne diensten bij het OCMW als gemeentelijke of externe diensten.
Profiel
- Je hebt een masterdiploma of een bachelordiploma in financiën/boekhouding en/of ten minste 3 jaar aantoonbare ervaring in het vakgebied;
- Je hebt ervaring in teammanagement;
- Je bent in staat om specifieke beroepswetgeving te lezen, te begrijpen en toe te passen (boekhoudkundige voorschriften, wetgeving inzake invordering van schulden, specifieke wetgeving voor de OCMW's, wetgeving inzake overheidsopdrachten);
- Je neemt initiatief, je bent analytisch en nauwgezet, je hebt een vlotte pen en je kan goed organiseren;
- Je kan overweg met bekende computertoepassingen (Outlook, Office-suite);
- Als je ervaring hebt in de openbare sector, idealiter in een OCMW, is dat een troef.
We bieden
- Een vast contract als directiesecretaresse - schaal A1 (1-3) of als hoofd directiesecretaresse - schaal B4.
- Een afwisselende job met verantwoordelijkheden en eigen inbreng, een voltijds contract (voor onbepaalde duur) met veel opleidingsmogelijkheden.
- Een loon in lijn met de lokale ambtenarenbarema's in Brussel (vakantiegeld en eindejaarspremie), maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering en de mogelijkheid om een tweetaligheidspremie aan te vragen (via het Selor-examen). Relevante anciënniteit wordt volledig overgenomen.
- Tussenkomst in de abonnementskosten voor openbaar vervoer, gratis MIVB-abonnement.
- Goede balans tussen werk en privé dankzij veel vrije tijd en flexibele werktijden.
- Mogelijkheden voor telewerken.
Geïnteresseerd?
Stuur je cv met motivatiebrief en een kopie van je diploma naar jobs@auderghem.brussels
Datum van afsluiting van de kandidaturen: 26/01/2024
Weerhouden kandidaten worden uitgenodigd voor een schriftelijke proef in de loop van de maand februari 2024.
Het gemeentebestuur voert een actief diversiteitsbeleid door alle kandidaten gelijke kansen, een gelijkwaardige behandeling en gelijke toegang tot de selectieprocedure te waarborgen.