Vacature: deeltijds B-niveau Diversiteit administratief bediende (M, F, X)

De Gemeente Oudergem zoekt een deeltijds B-niveau Diversiteit administratief bediende (M, F, X)

Wie zijn wij?

Oudergem is een gemeente in het zuidoosten van Brussel. Door haar ligging aan de rand van het Zoniënwoud en haar status als toegangspoort tot de stad is ze een echt laboratorium voor ruimtelijke ordening en stadsontwikkeling met respect voor mens en milieu.

De Diversie Officer is verantwoordelijk voor het promoten van diversiteit en gelijke kansen binnen de administratie door sensibilisering en het implementeren van projecten.

Hij of zij mag nooit alleen handelen; beslissingen worden genomen in overleg met de hiërarchie, behalve in gevallen waarin het beheer aan hem of haar wordt gedelegeerd.

U draagt bij aan de goede werking en het imago van de administratie door te zorgen voor een strikt, kwalitatief hoogstaand en professioneel beheer van de verzoeken die door de afdeling worden behandeld.

Ben je: zelfstandig, klantgericht, geduldig en loyaal, creatief, sta je open voor nieuwe ideeën en ontwikkelingen, een teamspeler met verantwoordelijkheidsgevoel, solliciteer dan!

Toelatingseisen:

  • In het bezit zijn van een bachelorsdiploma/universitair diploma dat relevant is voor de toe te kennen functie of een kwalificatie op het gebied van beroepsvaardigheden of een kwalificatie ter verbetering van beroepsvaardigheden, verkregen in overeenstemming met de regelgeving inzake kwalificaties op het gebied van beroepsvaardigheden.
  • Slagen voor het wervingsexamen

Taken

  • Het interne diversiteitsbeleid bepalen;
  • Samenwerkingsverbanden opzetten met verenigingen die zich inzetten voor diversiteit
  • Praktische toepassingen definiëren op het vlak van human resources (aanwerving, mobiliteit, promoties, werkorganisatie, enz.); (on)vrijwillige discriminatie bestrijden.
  • Trainings-/bewustmakingsprogramma's opzetten voor interne medewerkers.
  • Samenwerken met de belangrijkste actoren die betrokken zijn bij Diversiteit: de personeelsdienst, de preventieadviseur, de opleidingsmanager, het lijnmanagement, de schepen die verantwoordelijk is voor Diversiteit.
  • De administratie vertegenwoordigen op conferenties, externe evenementen en symposia over diversiteitskwesties. Diversiteit: concrete toepassingen definiëren op het vlak van human resources (aanwerving, mobiliteit, promoties, werkorganisatie, enz.;)

Vereiste beroepsvaardigheden (knowhow)

  • Kennis van de organisatie en werking van de publieke sector: inzicht in de werking, structuur en cultuur van de publieke sector en in de politieke, sociale en economische aspecten daarvan, met het oog op het bereiken van resultaten;
  • Kennis van de regelgeving inzake diversiteit en discriminatie;
  • Basiskennis van HR-procedures;
  • Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden;
  • Beheersing van basis IT-tools (Word, Excel, internet, enz.);
  • Deskundigheid op het gebied van projectmanagement en verandermanagement (voortdurende verbetering);
  • In staat zijn om een budget op te stellen, de uitvoering ervan te controleren en te evalueren;
  • Kennis van het personeelskader en het organigram van de administratie;
  • Kennis van de geldende regelgeving binnen de administratie (personeelsstatuut, arbeidsreglement, regelgeving met betrekking tot opleidingsbeleid, enz.).

Gedragscompetenties (interpersoonlijke vaardigheden)

  • Ik leg professionele verbanden met mensen die me kunnen helpen mijn doelen te bereiken en een langdurig, wederzijds voordelig resultaat te creëren;
  • Ik identificeer, bestudeer en verwerk kritisch de verschillende elementen van een situatie om de context/dynamiek/logische verbanden te begrijpen, om licht te werpen op of aanbevelingen te doen;
  • Ik definieer en organiseer de prioriteiten en stappen die nodig zijn om mijn doelstellingen en/of activiteiten op een coherente manier te bereiken;
  • Ik heb een overzicht van alle activiteiten waarvoor ik verantwoordelijk ben;
  • Ik organiseer de verschillende fasen van een proces op een logische manier, waarbij ik me bewust ben van de implicaties en onderlinge afhankelijkheden, om een actieplan op te stellen en de middelen in te zetten om dit te bereiken;
  • Ik heb gevoel voor publieke dienstverlening en respecteer de belangrijkste principes daarvan. Ik handel in overeenstemming met de normen voor goede beroepspraktijken. Ik zorg ervoor dat het algemeen belang voorrang krijgt op individuele belangen;
  • Ik streef voortdurend naar verbetering. Ik zie mijn werkomgeving als een plaats om te leren en me te ontwikkelen.

Aanbod:

  • Deeltijds contract (19u/week) voor onbepaalde duur op niveau B
  • Een aangename werkomgeving
  • Een aantrekkelijke vakantieregeling
  • Voortdurende opleiding
  • Maaltijdcheques (8 euro)
  • Salarisschaal niveau B (anciënniteit in de publieke sector volledig in aanmerking genomen en anciënniteit gerelateerd aan de functie in de privésector in aanmerking genomen).
  • Volledige terugbetaling van de kosten voor openbaar vervoer
  • Hospitalisatieverzekering
  • Fietsvergoeding (0,24 euro/km)

 Hoe kan ik solliciteren?

Stuur uw cv en motivatiebrief vóór 13 oktober 2023 per e-mail naar jobs@auderghem.brussels .

De Gemeente beheert diversiteit actief door al haar kandidaten gelijke kansen, gelijke behandeling en gelijke toegang tot de selectie te garanderen.