Vacatures
Elke dag ontvangen wij heel wat sollicitaties van mensen die bij het gemeentebestuur willen werken.
Wij kunnen niet alle gegevens bijhouden die u ons opstuurt. Wij stellen dan ook een andere werkwijze voor: u geeft ons alleen uw mailadres en wij sturen u per e-mail alle werkaanbiedingen die we publiceren.
Profiel
De gemeente Auderghem is op zoek naar een franstalige leerar van de lagere school voor een voltijdse vervangingsopdracht van 10 maart tot 17 mei inclusief (+ verlenging van voltijdse tewerkstelling binnen de gemeente tot het einde van het schooljaar).
Algemene missie van de functie
Het geven van lessen wiskunde, geschiedenis en aardrijkskunde in het vijfde leerjaar, in co-titularisatie in twee klassen.
Verdeling van de lesuren
Voltijds van maandag tot vrijdag van 8u20 tot 16u.
Geïnteresseerd?
Je kunt je curriculum vitae, vergezeld van een motivatiebrief, sturen naar de heer Bernard MUGRABI (bmugrabi@auderghem.brussels), Pedagogisch Adviseur voor de gemeente Auderghem of naar mevrouw PREUVENEERS, directrice van het schoolcentrum Souverain/Cirquétudes (hpreuveneers@auderghem.brussels).
De gemeente Oudergem is regelmatig op zoek naar hulpkrachten kinderopvang/kinderverzorg(st)ers om voltijds te werken in haar vier gemeentelijke kinderdagverblijven. Regelmatig moeten vervangposten worden ingevuld, met de mogelijkheid van een contract van onbepaalde duur.
Algemene gegevens
Graad: Technisch assistent
Niveau: C of D
Dienst: Peuterzorg (Kinderdagverblijven)
Vereiste opleiding/ervaring: in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht Kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er".
Beschrijving van de functie
De hulpkracht kinderopvang/kinderverzorg(st)er is verantwoordelijk voor de opvang van een variërend aantal kinderen van 3 maanden tot 3 jaar. Zijn/haar specifieke taken staan hieronder beschreven.
Opdrachten
- je staat in voor de dagelijkse opvolging van de kinderen onder het toezicht en de leiding van de verpleegkundige-directrice;
- je hebt aandacht voor de algemene ontwikkeling van elk kind, met respect voor zijn of haar eigenheid;
- je treedt ouderschapsondersteunend op;
- je ziet toe op de naleving van de hygiënevoorschriften in de opvangomgeving;
- je bent de bevoorrechte gesprekspartner van de ouders voor het verloop van de dag van het kind;
- je geeft de maaltijden en tussendoortjes aan de kinderen;
- je staat in voor de verzorging van de kinderen (luiers verversen, wassen ...);
- je onderhoudt de opvangruimte en richt deze in;
- je dient de geneesmiddelen op voorschrift toe, net als de door het ONE toegestane basisgeneesmiddelen;
- je maakt de flesjes klaar.
Vereiste vaardigheden (knowhow)
- je bent een initiatiefnemer, hebt organisatietalent en kunt zelfstandig werken;
- je geeft blijk van motivatie en interesse in de functie;
- je leeft de neutraliteitsplicht na en blijft onpartijdig;
- je bent in staat om zowel de gemeentelijke belangen als die van het ONE te behartigen en hebt oog voor de noden van de kinderen die je worden toevertrouwd.
Persoonlijke en sociale vaardigheden en kwaliteiten (softskills)
- je onderhoudt goede relaties met de ouders en het administratieve, technische en paramedische personeel;
- je spreekt beleefd en rustig in elke situatie;
- je bent flexibel op het vlak van de uurroosters en past je aan het werk aan dat zich aandient.
Toelatingsvoorwaarden - profiel
- in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er"
- zijn/haar burgerlijke en politieke rechten genieten
- beschikken over de vereiste fysieke geschiktheid
- in het bezit zijn van een attest van goed gedrag en zeden (model 2) van niet meer dan 3 maanden oud
- afdoende ervaring in de kinderverzorgingssector is een troef
- slagen voor het mondelinge gesprek, waarbij het redeneervermogen van de kandidaten zal worden beoordeeld, net als hun vermogen om de vereiste opleiding om te zetten in de praktijk
Arbeidsovereenkomst aangeboden door de gemeente Oudergem
- salaris conform gemeentelijke barema's (niveau C voor kinderverzorg(st)ers of D voor hulpkrachten kinderverzorging);
- in aanmerking nemen van de opgebouwde anciënniteit in de overheids- en privésector;
- aangename werkomgeving;
- eindejaarspremie;
- vakantiegeld;
- flexibele werkuren (37,5 uur/week);
- gratis MIVB-abonnement;
- terugbetaling van kosten voor andere openbare vervoerswijzen tot 88%;
- fiets- en voetgangerspremie;
- tweetaligheidspremie op basis van attesten die door SELOR of een andere erkende taalcertificeringsinstantie worden afgeleverd;
- maaltijdcheques van 8 euro;
- hospitalisatieverzekering (tussenkomst van de werkgever of gratis bij het basispakket);
- Opleidingsmogelijkheden;
- aanleg van een wervingsreserve die drie jaar geldig blijft.
Solliciteren
De sollicitatiebrieven, vergezeld van een curriculum vitae, een kopie van het diploma en een uittreksel uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud kunnen alleen via e-mail worden gestuurd, aan petiteenfance@auderghem.brussels
Wij zijn op zoek naar een Aankoopdienst Medewerker van niveau C voor een voltijds contract van onbepaalde duur om de dienst Economaat van de Gemeenteadministratie van Oudergem te versterken.
WIE ZIJN WIJ ?
De Gemeenteadministratie van Oudergem is het bestuursniveau dat het dichtst bij de burger van Oudergem staat. Ze organiseert de diensten voor de bevolking, het openbaar groen, de stadsplanning, de begraafplaatsen, de gebedshuizen... Ze creëert en stelt de infrastructuren ter beschikking voor de burgers (scholen, crèches, sport- en cultuurcentra), regelt de belastingen, onderhoudt en renoveert de openbare ruimtes, organiseert de sociale hulp, het onderwijs en de kinderopvang, de ruimtelijke ordening en vastgoed, mobiliteit, cultuur, enz.
FUNCTIEBESCHRIJVING
De Aankoopdienst Medewerker is verantwoordelijk voor het beheer van de voorraad, de aankopen van goederen en diensten die nodig zijn voor de goede werking van alle diensten van de gemeentelijke administratie. U bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de aangekochte producten of diensten, terwijl u de budgettaire beperkingen, termijnen en administratieve en wettelijke vereisten respecteert (inclusief het S.I.P.P.).
Hoofdtaken:
Als Aankoopdienst Medewerker speelt u een sleutelrol in de operationele efficiëntie van de administratie. Hier is een overzicht van uw stimulerende en gevarieerde taken:
Beheer van aankopen, voorraden en materiaal:
- Optimalisatie van aankopen en leveranciers: Contracten onderhandelen die voordelig zijn en de beste leveranciers selecteren, terwijl de prestaties worden gemeten om kwaliteitsvolle partnerschappen te garanderen;
- Voorraadbeheer: Zorgen voor het goede beheer van de voorraad van benodigdheden;
- Volgen van bestellingen: Het bestelproces organiseren, van de selectie van leveranciers tot de ontvangst van materiaal;
- Interne ondersteuning: Interne bestellingen voorbereiden en snel reageren op verzoeken van de gemeentelijke diensten, met de steun van de hulp-conciërge;
- Toezicht op middelen: Zorgen voor het beheer van het uitlenen van materiaal, het beheer van het economaatsvoertuig en het behandelen van de post;
- Beheer van storingen: Snel ingrijpen bij de dienstverleners om storingen of defecten aan het materiaal op te lossen, zodat een optimale continuïteit van de werking wordt gewaarborgd;
Administratief beheer en financiële opvolging:
- Opstellen en opvolgen: Bestelbonnen opstellen;
- Budgetopvolging: Financiële opvolging beheren door factureringen te controleren;
- Administratieve taken: De administratieve taken die verband houden met het beheer van het economaat uitvoeren;
PROFIEL
- Minstens in het bezit zijn van een C.E.S.S. of een bachelor in de richting van Boekhouding, Economische Wetenschappen – Financiën;
- en eerste ervaring op het gebied van aankopen is een pluspunt;
- Rijbewijs B vereist voor het uitvoeren van leveringen en andere goederenophalingen;
- Nauwkeurigheid en een goed organisatietalent bezitten;
- In staat zijn om met integriteit en professionaliteit te handelen, en de waarden van de publieke dienstverlening uit te dragen;
ONS AANBOD
- Een salaris volgens de schaal van de openbare dienstverlening C, evenals vakantiegeld en een eindejaarspremie. De relevante anciënniteit wordt volledig meegenomen.
- Maaltijdcheques (8€/dag).
- Ziekteverzekering.
- Aanvullend pensioen.
- Een gratis abonnement op de STIB en bijdrage in de kosten voor abonnementen van andere openbaar vervoersmiddelen en/of fiets-/voetgangersvergoedingen.
- Een aantrekkelijk verlofstelsel.
- Een goede werk/privébalans.
- De kans om deel uit te maken van een dynamische en solidaire dienst.
- Een gevarieerde functie met verantwoordelijkheden en persoonlijke bijdragen, met opleidingsmogelijkheden.
Wij garanderen een actief diversiteitsbeheer door gelijke kansen, behandeling en toegang tot de selecties voor al onze kandidaten te waarborgen.
Wij zijn op zoek naar een logopedist voor Residentie Koningin Fabiola. [Logopedist (M/V/X) – halftijds CDR ter vervanging van een moederschapsverlof bij Residentie Koningin Fabiola]
Ben je op zoek naar een zinvolle werkomgeving ? Wil je werken in een functie die dicht bij de mens staat, in dienst van onze senioren ? Kom dan bij ons werken in de Résidence Reine Fabiola.
WIE ZIJN WIJ ?
Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) heeft als missie om personen en gezinnen de nodige sociale hulp te bieden, zodat iedereen een leven kan leiden dat in overeenstemming is met de menselijke waardigheid. In dit kader kan het elke persoon die op zijn grondgebied verblijft, sociale hulp en/of diverse diensten aanbieden (juridische bijstand, schuldhulpverlening, werkhulp, thuiszorg, plaatsing in een rusthuis, ...).
Résidence Reine Fabiola is een gemengd woonzorgcentrum, namelijk een MRPA (Rusthuis voor Ouderen) en MRS (Rust- en Verzorgingstehuis) gelegen in een groen park aan de rand van het Zoniënwoud, wat het een woon- en zorgplek maakt. Onze instelling biedt de bewoners een nieuwe thuis die aan hun behoeften voldoet, in een gezellige en familiale sfeer en in een omgeving die is aangepast aan hun zorgbehoeften. Wij worden geleid door een visie die gericht is op empathie, kwaliteit van zorg en een warme omgeving. Ons huis is goedgekeurd voor 74 bedden: waarvan 39 M.R.P.A. en 35 M.R.S.
Functieomschrijving
De logopedist werkt in een woonzorgcentrum om communicatie- en slikstoornissen te voorkomen, te evalueren en te behandelen. In samenwerking met het zorgteam implementeert hij/zij aangepaste interventies om de autonomie en het comfort van de bewoners te behouden. Met een menselijke en technische benadering bevordert hij/zij hun vermogen om zich uit te drukken en veilig te eten. Daarnaast begeleidt hij/zij de families en draagt hij/zij bij aan de voortdurende verbetering van hun levenskwaliteit.
Belangrijkste taken van de functie:
- Samenwerken met zorgprofessionals (artsen, verpleegkundigen, ergotherapeuten, ...) om een globale en gecoördineerde zorgverlening voor de bewoners te garanderen.
- Evalueren van communicatie- en slikstoornissen via grondige screenings en diagnostische testen.
- Opstellen en aanpassen van gepersonaliseerde behandelplannen, afgestemd op de specifieke behoeften van elke bewoner, met als doel de communicatie en slikfunctie te verbeteren. Uitvoeren van revalidatie- en therapieprogramma’s om de verbale en non-verbale communicatie en de veiligheid bij het eten te optimaliseren.
- Sensibiliseren en adviseren van familieleden over communicatie- en slikstoornissen en hen begeleiden met aangepaste strategieën voor het dagelijks leven.
- Bijdragen aan de opleiding van het zorgpersoneel over de beste praktijken in de behandeling van taal- en slikstoornissen.
PROFIEL
- Bachelordiploma in logopedie vereist.
- Goede kennis van de anatomie van de fonatie-, gehoor- en evenwichtsorganen.
- Beheersing van het Frans (spelling) en logische/mathematische vaardigheden.
- Uitstekende articulatie, pedagogische technieken en affiniteit met menselijk contact.
- Kennis van psychiatrische en degeneratieve aandoeningen.
- Beheersing van ademhalingstechnieken en gezichtsgymnastiek.
- Vaardigheid in het gebruik van specifieke apparatuur en hulpmiddelen binnen het vakgebied.
- Actief luistervermogen, geduld, observatievermogen en aanpassingsvermogen.
- Rust, zelfbeheersing, diplomatie en initiatiefneming.
- Creativiteit en doorzettingsvermogen om aangepaste benaderingen te ontwikkelen.
ONS AANBOD
- Een gevarieerde job met ruimte voor persoonlijke inbreng. Een CDR ter vervanging van een moederschapsverlof (minimum 6 maanden).
- Een salaris conform de barema's van de openbare sector BH, evenals vakantiegeld en een eindejaarspremie. Relevante anciënniteit wordt volledig overgenomen.
- Voltijdse tewerkstelling (19u/week).
- Maaltijdcheques (8€/dag).
- Ziekenhuisverzekering.
- Aanvullend pensioen.
- Gratis abonnement bij de MIVB en deelname in de kosten van andere openbaar vervoerabonnementen en/of fiets- en voetgangersvergoedingen.
- Een aantrekkelijk verlofregime.
- Een goede balans tussen werk en privéleven.
- De kans om deel uit te maken van een dynamische en solidaire dienst.
- Een gevarieerde functie met verantwoordelijkheden en persoonlijke bijdragen, met opleidingsmogelijkheden.
HOE SOLLICITEREN ?
Gelieve uw CV, motivatiebrief en een kopie van uw diploma vóór 26 februari 2025 te sturen naar het volgende e-mailadres: jobs@auderghem.brussels
Het OCMW zorgt voor actief diversiteitsbeheer en garandeert gelijke kansen, behandeling en toegang tot selectie voor al zijn kandidaten.
Wij zijn momenteel op zoek naar een projectverantwoordelijke Gezondheid en Dierenwelzijn voor de dienst Gezondheid en Dierenwelzijn, voltijds en met een contract van onbepaalde duur bij de gemeente Oudergem.
Wil je een job met maatschappelijke impact en werken ten dienste van de gemeenschap? Ben je gemotiveerd om bij te dragen aan de modernisering van de openbare diensten? Sluit je dan aan bij de gemeenteadministratie van Oudergem.
Oudergem is een gemeente in de zuidoostelijke rand van Brussel. De ligging aan de rand van het Zoniënwoud en de status als stadstoegang maken het een echt laboratorium op het gebied van ruimtelijke ordening en stedelijke ontwikkeling, met respect voor mens en milieu.
Van kinderopvang tot stedenbouw, openbare ruimte, onderwijs en cultuur, de administratie van Oudergem houdt voortdurend rekening met deze uitdagingen in haar openbare dienstverlening en dienstverlening aan burgers.
Doel van de functie
De functie van projectverantwoordelijke Gezondheid en Dierenwelzijn heeft als doel het ontwikkelen, coördineren en implementeren van initiatieven op het gebied van preventie en bevordering van de volksgezondheid, evenals het welzijn van dieren. De functie draagt bij aan het beantwoorden van de behoeften van de burgers door participatieve en innovatieve acties te integreren in het gemeentelijk beleid, met aandacht voor de vermindering van ongelijkheden en het naleven van welzijnsnormen voor dieren.
Belangrijkste taken van de functie
- Ontwikkelen en beheren van projecten op het gebied van gezondheidsbevordering en dierenwelzijn.
- Zorgen voor de integratie van initiatieven in het gemeentelijk beleid, zoals het regionale charter Gezondheid in alle politieke beslissingen of het label Dierenvriendelijke Gemeente.
- Organiseren van evenementen zoals opleidingen, sensibiliseringsdagen en screenings.
- Coördineren van menselijke, materiële en financiële middelen om de vastgestelde doelstellingen te bereiken.
- Samenwerken met lokale en regionale partners.
- Zorgen voor een nauwkeurige administratie van documenten, correspondentie en budgetten met betrekking tot de projecten.
Jouw profiel
- Je hebt minstens een bachelordiploma in de gezondheidssector (publieke gezondheid, gemeenschapsgezondheid, …) of een bachelor in een ander domein met minstens 2 jaar relevante ervaring in projectbeheer en gezondheidsbevordering.
- Een bijkomende opleiding in de sector is een pluspunt.
- Goede kennis van publieke gezondheidsinstellingen en actoren die betrokken zijn bij dierenwelzijn.
- Ervaring met projectbeheer, analytisch vermogen en uitstekende redactionele vaardigheden in het Frans (kennis van Nederlands en Engels is een troef).
- Beheersing van bureautica (Word, Excel, Outlook) en openheid voor digitale tools op basis van artificiële intelligentie.
- Je bent georganiseerd, autonoom, proactief, nauwkeurig en in staat om de nodige middelen te mobiliseren.
Ons aanbod
- Een voltijds contract van onbepaalde duur (37u30).
- Een salaris conform de barema’s van de openbare sector niveau B (met vakantiegeld en een eindejaarspremie). Relevante anciënniteit wordt volledig overgenomen.
- Maaltijdcheques (8€/dag).
- Ziekenhuisverzekering.
- Aanvullend pensioen.
- Gratis abonnement bij de MIVB en tussenkomst in de kosten van andere openbaar vervoersabonnementen en/of fiets- of voetgangersvergoeding.
- Aantrekkelijke verlofregeling.
- Een gevarieerde job met verantwoordelijkheden en mogelijkheden voor persoonlijke inbreng, met tal van opleidingsmogelijkheden.
- Een goede balans tussen werk en privéleven.
- De kans om deel uit te maken van een dynamische dienst.
Hoe solliciteren?
Stuur ons je CV, motivatiebrief en een kopie van je diploma vóór 26/02/25 naar het volgende e-mailadres: jobs@auderghem.brussels.
Onvolledige sollicitaties worden niet in aanmerking genomen.
Een schriftelijke proef vindt plaats op 11 maart 2025. Enkel kandidaten die voor deze test slagen, worden uitgenodigd voor een mondeling gesprek op 17 maart 2025, waarin hun competenties en motivatie worden beoordeeld.
Wij hanteren een actief diversiteitsbeleid en garanderen gelijke kansen, gelijke behandeling en gelijke toegang tot de selectieprocedure voor alle kandidaten.
Praktisch
-
U wenst onze werkaanbiedingen niet meer via e-mail te ontvangen.
U kunt zich te allen tijde uitschrijven, ofwel door te klikken op de link "Uitschrijven" die opgenomen is in elke mail met werkaanbiedingen die wij u sturen, ofwel door het uitschrijvingsformulier te gebruiken.
-
Verwerking van uw persoonsgegevens
Alle informatie is beschikbaar op deze pagina .
-
Aanvraagformulier voor de uitoefening van rechten met betrekking tot persoonsgegevens
Alle informatie is beschikbaar op deze pagina.
Onze werkaanbiedingen ontvangen via e-mail
Om u in te schrijven op de verzendlijst voor onze werkaanbiedingen vult u dit formulier in.