Alle news

25/11

Vacature - Helpdeskmedewerker

 

Algemene inlichtingen

  • Graad : Administratief secretaris
  • Niveau : B1-2-3
  • Dienst(en) : Informatica
  • Toegangsvoorwaarden :

- houder zijn van  een  bachelor/graduaat in verband met de te begeven functie of een bewijs van valorisatie van beroepscompetenties behaald overeenkomstig de regelgeving met betrekking tot de beroepsbekwaamheidsbewijzen of een getuigschrift van erkenning van competenties verkregen buiten diploma uitgereikt door SELOR of een ander erkend organisme.

- voldaan hebben aan  de selectieproeven

  • Vereiste taalgetuigschrift : elementaire kennis – SELOR (of bereid zijn deze te behalen)

 

Definitie van de functie

  • Oudergem is een middelgrote Brusselse gemeente met een kleine ICT-dienst. Om onze dienstverlening te ondersteunen zijn we lid van Irisnet2. Naast de klassieke Windows-toepassingen gebruiken we voor de gemeentelijke taken softwarepakketen zoals Saphir, BOS, IrisBox, Nova, …
  • Als ICT-medewerker voor de gemeente Oudergem bied je eerstelijnsondersteuning aan je collega’s van het gemeentebestuur wanneer deze met functionele vragen rond gebruik van hard- en software geconfronteerd worden. Je helpt hen in het vertrouwd worden met nieuwe toepassingen. Je krijgt hierbij de kans problemen zo veel als mogelijk zelf op te lossen en zelf de prioriteit van een melding in te schatting.
  • Je roept tijdig de hulp in van anderen om prioritaire problemen snel en efficiënt op te lossen.
  • Bovendien ben je eerste aanspreekpunt voor de externe gemeentelijke sites voor wat het gebruik van hard- en software betreft. Je bezoekt de externe sites op regelmatige basis.
  • Je helpt bij het verbeteren van computertoepassingen, ondermeer door het rapporteren van de problemen en de oplossingen.
  • Je speelt ook de rol van moderator voor de gemeentelijke weeggeefplek.

 

Opdrachten

  • Je lost technische informatica problemen en functionele vragen rond gebruik van hard- en software op,
  • Je werkt een ticketing-syteem uit voor de aanmelding en opvolging van probleemmeldingen met hardware en software,
  • Je werkt structurele oplossingen en/of handleidingen uit voor de meeste voorkomende vragen en problemen,
  • Je biedt proactief ondersteuning in de externe sites voor het gebruik van hardware en software en bent hiervoor hun eerste aanspreekpunt.
  • Je voorkomt ongeoorloofde advertenties en boodschappen op de gemeentelijke virtuele weergeefplek

 

Vereiste technische competenties (knowhow)

  • Je hebt een basiskennis netwerk (DNS, DHCP en TCP/IP),
  • Je kan printers installeren en printproblemen oplossen,
  • Je hebt een uitgebreide kennis van Microsoft Windows besturingssystemen (windows 7 en 10) evenals van Microsoft office 2016,
  • Je kan databekabelingswerken  (switches/wifi/…) ondersteunen en uitvoeren,
  • Je kan serverkasten installeren.

 

Vereiste persoonlijke en sociale vaardigheden

  • Je ben gepassioneerd door IT,
  • Je kan autonoom werken, initiatief nemen en oplossingsgericht werken,
  • Je hebt zin voor samenwerking,
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve- en luistervaardigheden,
  • Je kan flexibel omgaan met complexe problemen,
  • Je respecteert vertrouwelijke en persoonlijke informatie, 
  • Je handelt correct handelt, respecteert de normen en regels, ook zonder toezicht.

 

Interesse?

Stuur uw kandidatuur (curriculum vitae + motivatiebrief) vóór 27 december 2019 naar de dienst Human Resources van het gemeentebestuur van Oudergem, ter attentie van mevrouw Stéphanie Housiaux, Emile Idiersstraat 12, 1160 Oudergem (of via e-mail naar shousiaux@auderghem.brussels ).