Vacature: Verpleegkundige directeur voor een gemeentelijk kinderdagverblijf

Ben je op zoek naar een boeiende baan in de Peuterzorg sector, een baan met betekenis, waar je een verschil kunt maken voor teams en families? We kijken ernaar uit je te verwelkomen als manager van een van onze vier crèches.

Algemene informatie

  • Werkgever : Gemeente Oudergem
  • Functie : Verpleegkundige directeur
  • Profiel:
    • In het bezit zijn van een bachelordiploma/universitair diploma verpleegkunde
    • Ten minste 3 jaar ervaring in de pediatrie en teammanagement strekt tot aanbeveling
    • In het bezit zijn van een uittreksel uit het strafregister "model 2

Kennis en vaardigheden

  • Initiatief, verantwoordelijkheidsgevoel, prioriteiten stellen;
  • Zorgzame, ondersteunende en geruststellende leidinggevende vaardigheden;
  • Goede analytische en besluitvormingsvaardigheden,
  • Het vermogen om je werk te structureren en doelen te stellen met prestatie-indicatoren
  • Goede schrijfvaardigheid ;
  • Teamgeest ;
  • Beheersing van IT- en multimediatools die relevant zijn voor de functie.

Algemene missie

Als Verpleegkundige directeur geef je leiding aan het personeel van de gemeentelijke crèche, met als doel kwalitatief goede kinderopvang te bieden. Je ziet erop toe dat de gezondheid van de kinderen wordt gecontroleerd en dat de regels en procedures van de ONE en van de federale, regionale en gemeentelijke overheden worden nageleefd. Je initieert projecten in samenwerking met je collega's. Dankzij uw teamgeest kunt u uw kennis en ervaring delen met uw team en de andere verantwoordelijken van de gemeentelijke kinderdagverblijven in Oudergem.

Een van je prioriteiten is om een relatie van wederzijds vertrouwen op te bouwen met de ouders vanaf het eerste contact en gedurende het hele verblijf.

Verantwoordelijkheden en hoofdtaken

Team- en managementmanagement, in nauwe samenwerking met je PMS-collega:

  • Je ontwerpt en zorgt voor de juiste toepassing van het educatieve project van de gastomgeving;
  • Je zorgt ervoor dat de ROI wordt gerespecteerd en dat de regels en procedures van de federale, gewestelijke, gemeenschaps- en lokale autoriteiten worden toegepast;
  • Je zorgt voor een goede bezettingsgraad;
  • Je beheert en superviseert het team;
  • Je helpt een teamgeest te ontwikkelen met de andere crèches in de gemeenschap.

Betreffende het toezicht op de gezondheid van kinderen:

  • Je stelt het medisch dossier samen en bent verantwoordelijk voor de dagelijkse zorg voor de kinderen onder jouw hoede, in samenwerking met het team en je PMS-collega;
  • Je observeert onderwijspraktijken en past ze aan waar nodig;
  • Je hebt aandacht voor de algehele ontwikkeling van elk kind;
  • Je organiseert consulten en screenings die door de ONE worden aangeboden en volgt vaccinaties op;
  • Je bent verantwoordelijk voor het gezondheidsmanagement in je gastomgeving en voor de medische aspecten van de ROI;

Relaties met ouders:

  • Je biedt ondersteuning bij het ouderschap en bent het belangrijkste aanspreekpunt voor ouders.

Administratieve procedures en taken :

  • Je bent verantwoordelijk voor administratieve taken zoals de boekhouding, het controleren van facturen en het beheren van apparatuur en voorraden;

Aanbod

  • Aanwervingsreserve
  • Niveau: B met anciënniteitstoelage (salaris gelijk aan B4)
  • Erkenning van beroepservaring tot 31 jaar anciënniteit (beroepservaring opgedaan in de publieke sector wordt volledig erkend. Ervaring opgedaan in de particuliere sector wordt gewaardeerd zolang deze verband houdt met de functie).
  • 8 maaltijdcheques
  • Ziekenhuisverzekering
  • Pensioenverzekering
  • Recht op bijscholing
  • Een aantrekkelijke vakantieregeling (36 tot 40 dagen)
  • 100% bijdrage in de kosten van vervoer van en naar het werk georganiseerd door openbare vervoersmaatschappijen.
  • Betaling van een kilometervergoeding voor fietsen of lopen naar het werk.

Selectieprocedure

Sollicitaties (CV + motivatiebrief + kopie diploma) moeten uiterlijk op donderdag 30 november 2024 worden gericht aan de Dienst Peuterzorg van de Gemeente Oudergem, Emile Idiersstraat 12 - 1160 Brussel (of per e-mail aan: petiteenfance@auderghem.brussels ).

De selectieprocedure verloopt in drie fasen:

  • Selectie van kandidaten op basis van sollicitaties ;
  • Schriftelijk examen op donderdag 12 december 2024 in het gemeentehuis van Oudergem;
  • Interview op woensdag 18 december 2024 in het Gemeentelijk Huis te Oudergem.

De lokale overheid beheert diversiteit actief door al haar kandidaten gelijke kansen, gelijke behandeling en gelijke toegang tot de selectie te garanderen.