Vacature: Verpleegkundige voor de “Résidence Reine Fabiola”
Wij zijn op zoek naar een verpleegkundige voor een voltijdse vervangingsopdracht om ons team bij Résidence Reine Fabiola aan te vullen.
WIE ZIJN WIJ?
Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) heeft als missie ervoor te zorgen dat personen en gezinnen de nodige sociale hulp krijgen om een leven te leiden dat in overeenstemming is met de menselijke waardigheid. In deze context kan het aan alle personen die op zijn grondgebied wonen, sociale hulp en/of verschillende diensten verlenen (juridische bijstand, schuldbemiddeling, hulp bij tewerkstelling, thuiszorg, plaatsing in een rusthuis, enz.).
Résidence Reine Fabiola is een gemengd rust- en verzorgingstehuis, dat wil zeggen een WZC (Woonzorgcentrum) en RVT (Rust- en Verzorgingstehuis), gelegen in een groen park aan de rand van het Zoniënwoud, waardoor het een plek is van leven en zorg. Onze instelling biedt bewoners een nieuw thuis dat aan hun behoeften voldoet in een gezellige en familiale sfeer en een omgeving die is aangepast aan hun afhankelijkheid. Wij worden geleid door een visie die gericht is op empathie, kwaliteit van zorg en een warme omgeving. Ons huis is erkend voor 74 bedden: 39 RVT-bedden en 35 WZC-bedden.
FUNCTIEBESCHRIJVING
De verpleegkundige voert verpleegkundige, hygiënische en comfortzorg uit volgens het medisch protocol en de regels voor hygiëne en asepsis.
- Ontvangst en informatie van de bewoner en zijn omgeving over de zorg;
- Toediening en opvolging van basiszorg (hygiënische zorg, technische handelingen, verbanden, enz.);
- Uitvoeren van diverse medische handelingen (bloedsuikermetingen, controleren van blaas- en maagsondes, vernevelingen geven, enz.);
- Deelnemen aan hulp bij de maaltijden en toezien op de hydratatie van de bewoner;
- Opvolgen van medische voorschriften (behandeling, zorg, onderzoeken, diëten, revalidatie, enz.);
- Medicatiebeheer en beheer van de apotheek en de behandelkamer;
- Bijdragen aan het welzijn, luisteren en voldoen aan de behoeften van de bewoners;
- Nieuwe medewerkers verwelkomen en integreren;
- Administratieve opvolging (gegevensverzameling, traceerbaarheid van handelingen in de zorgdossiers, enz.);
- Coördineren van de zorgteams volgens het beleid dat is vastgesteld door de hoofdverpleegkundige;
- Samenwerken en communiceren met andere partners (uitwisseling van informatie, coördinatie met alle interne en externe betrokkenen);
- Deelnemen aan multidisciplinaire vergaderingen en aan de kwaliteitsbenadering van het tehuis, evenals aan opleidingen;
- Toezien op de naleving van de institutionele kaders en de gedragsregels.
PROFIEL
- In het bezit zijn van het verpleegkundig diploma;
- In het bezit zijn van een RIZIV-nummer;
- Een aanzienlijke interesse hebben in oudere personen;
- In staat zijn om in teamverband te werken en effectief te communiceren;
- In staat zijn om onder druk te werken en blijk te geven van professionaliteit en mededogen;
- Bij voorkeur ervaring hebben in een rusthuis of een vergelijkbare omgeving.
ONS AANBOD
- Een salaris volgens de salarisschalen van de overheidsdienst BH of CH, afhankelijk van het diploma, evenals vakantiegeld en een eindejaarspremie. De relevante anciënniteit wordt volledig overgenomen;
- Maaltijdcheques (8€/dag);
- Hospitalisatieverzekering;
- Aanvullend pensioen;
- Gratis abonnement op de MIVB en bijdrage aan de abonnementskosten van andere openbaar vervoer en/of vergoedingen voor fietsers/voetgangers;
- Een aantrekkelijk verlofstelsel;
- Een goede balans tussen werk en privéleven;
- De mogelijkheid om deel uit te maken van een dynamische en solidaire dienst;
- Een gevarieerde baan met verantwoordelijkheden en persoonlijke groeimogelijkheden, met mogelijkheden voor opleidingen.
GEÏNTERESSEERD?
Stuur ons uw cv, uw motivatiebrief en een kopie van uw verpleegkundig diploma vóór 8 mei 2024 naar het volgende adres: jobs@auderghem.brussels.
De Gemeentelijke Administratie zorgt voor een actief diversiteitsbeheer door gelijke kansen, behandeling en toegang tot selecties voor al haar kandidaten te waarborgen.