Vacature: Bode voor het onthaal van het gemeentebestuur van Oudergem

De gemeente Oudergem is het bestuursniveau dat het dichtst bij de burgers van Oudergem staat. Ze organiseert diensten voor de bevolking, openbare netheid, stedenbouw, begraafplaatsen, gebedshuizen, enz. Ze creëert en voorziet in infrastructuur voor de inwoners (scholen, crèches, sport- en cultuurcentra), regelt de belastingen, onderhoudt en renoveert openbare ruimten, organiseert sociale bijstand, onderwijs en kinderopvang, ruimtelijke ordening, mobiliteit, cultuur, enz.

We zijn momenteel op zoek naar een Administratief Medewerker Bode NIVEAU D (Lager secundair onderwijs) om ons team van onthaalambtenaren van de gemeentelijke administratie te versterken en bij te dragen tot de goede werking ervan.

Functieomschrijving:

De bode zal verantwoordelijk zijn voor het ontvangen van bezoekers, het beheren van de telefoon en verschillende administratieve taken om de goede werking van de administratie te garanderen. Hij/zij zal ook deelnemen aan officiële gemeentelijke evenementen.

Taken:

  • Onthaal van bezoekers en doorverwijzing naar de juiste diensten.
  • Spontane bezoeken screenen en de toegang tot de kantoren beheren.
  • Telefoon beantwoorden, oproepen beheren en verzoeken om informatie beantwoorden.
  • Goederen en documenten ontvangen, post sorteren en versturen.
  • Administratieve taken zoals fotokopiëren, aangetekende zendingen registreren, archiveren, enz.
  • Informatie verstrekken aan bewoners.
  • Deelnemen aan officiële gemeentelijke recepties en diverse evenementen.

Vereiste professionele vaardigheden (knowhow) :

  • Kennis van de werking van de verschillende administratieve diensten.
  • Sorteren en klasseren van documenten en post.
  • Gebruik van kantoormateriaal (fotokopieerapparaat, fax, scanner).
  • Basisvaardigheden kantoorautomatisering (Word, Excel).
  • Basiskennis Nederlands

Persoonlijke en sociale vaardigheden en kwaliteiten:

  • Vermogen om meerdere activiteiten tegelijkertijd te managen.
  • Effectief omgaan met onvoorziene omstandigheden en noodgevallen.
  • Nauwe samenwerking met collega's.
  • Uitstekende verbale communicatievaardigheden, zowel live als aan de telefoon.
  • Verantwoordelijkheidsgevoel, discretie en assertiviteit.
  • Vindingrijkheid en flexibiliteit.
  • Uitstekende presentatie- en sociale vaardigheden.

Ons aanbod

  • Een voltijds vast contract van onbepaalde duur.
  • Een salaris in lijn met de ambtenarenbarema's van niveau D (vakantiegeld en eindejaarspremie), maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering en de mogelijkheid van een tweetaligheidspremie (via het Selor-examen). Alle nuttige anciënniteit wordt teruggenomen.
  • Een gratis MIVB-abonnement en bijdrage in de kosten van abonnementen voor ander openbaar vervoer en/of fiets-/voetgangersvergoedingen.
  • Een aantrekkelijke vakantieregeling.
  • De kans om deel uit te maken van een dynamische en ondersteunende dienst.

Als je geïnteresseerd bent in deze functie en over de vereiste vaardigheden beschikt, stuur dan vóór 1 april 2024 je CV,  motivatiebrief  en diploma naar jobs@oudergem.brussels.

Het gemeentebestuur gaat actief om met diversiteit door gelijke kansen, behandeling en toegang tot selectie te garanderen voor al haar kandidaten.