Vacatures

Elke dag ontvangen wij heel wat sollicitaties van mensen die bij het gemeentebestuur willen werken.

Wij kunnen niet alle gegevens bijhouden die u ons opstuurt. Wij stellen dan ook een andere werkwijze voor: u geeft ons alleen uw mailadres en wij sturen u per e-mail alle werkaanbiedingen die we publiceren.

 

Oudergem, gemeente in het zuidoosten van het Brussels Gewest, grenzend aan het Zoniënwoud, is een gemeente die heel wat te bieden heeft: een diverse bevolking op tal van vlakken, sterk uiteenlopende leefomgevingen en wijken, traditionele verenigingen en nieuwe burgerinitiatieven, enzovoort.

Cultuurbeleid in een meertalige en internationale context is een samenspel tussen tal van lokale socio-culturele diensten, organisaties en bewoners. Je werkt vanuit de dienst Nederlandstalige Cultuur van het gemeentebestuur in een breed netwerk, zowel lokaal (partners binnen het Lokaal Cultuurbeleid, andere gemeentediensten, verenigingen of initiatieven van burgers) als bovenlokaal (bv. VGC). Dat netwerk, waarbinnen je op zoek gaat naar verbindingen en synergiën, gaat over taalgrenzen heen.

Het is een publieksgerichte functie, waarin je verschillende rollen opneemt. Je stuurt aan en bent trekker bij nieuwe of al bestaande activiteiten zoals: kunstenparcours “Kunstensteenweg/Chaussée des Arts” 2025, parkconcerten “Swinging Sandwich”, het erfgoedproject met de Erfgoedbank of buurtprojecten “Parasol” en “Apéro?Hallo!”.

Je verbindt, je brengt mensen en initiatieven met elkaar in contact. Je ondersteunt en faciliteert initiatieven. Het instrument van je acties is het lokaal cultuurbeleidsplan, dat je samen met partners opmaakt en uitvoert. In 2025 bereid je samen een nieuw beleidsplan voor, voor de periode 2026-2030. 

Takenpakket

  • Je bent tegelijkertijd een bureau- en terreinwerker: je staat tijdig in voor een aantal administratieve taken en opvolging, maar bent eveneens aanwezig in verschillende wijken van de gemeente;
  • Je staat in voor de uitvoering van het cultuurbeleidsplan. Je begeleidt in 2025 ook de opmaak van een nieuw beleidsplan in samenspraak met de partners en via inspraak en participatie van burgers. Je evalueert jaarlijks;
  • Je volgt de maatschappelijke en culturele evoluties in Oudergem en leert de socio-geografische context van de gemeente kennen en vertaalt dit dan naar beleid en acties;
  • Je werkt in overleg met de verantwoordelijke schepen, de verantwoordelijken van de socioculturele instellingen, andere gemeentelijke diensten en beoogde doelgroepen, en ondersteunt de werking van de Nederlandstalige Cultuur Adviesraad;
  • Je bent een gemeentelijk ambtenaar met tal van rollen: coördinator, planner, netwerker, organisator, ondersteuner, beleidsmaker en uitvoerder,  …
  • Je verzorgt de tweetalige communicatie (digitaal en geschreven) en promotie;
  • Je vertegenwoordigt de gemeente bij subsidiërende overheden, andere gemeentelijke diensten, bij lokale partners en bewoners;
  • Je neemt deel aan het overleg van de Brusselse cultuurbeleidscoördinatoren bij de VGC;

Profiel

  • Je bezit een masterdiploma, bij voorkeur in culturele of sociale wetenschappen, en hebt relevante ervaring;
  • Je spreekt en schrijft perfect Nederlands;
  • Je drukt je zowel mondeling als schriftelijk vlot uit in het Frans. Bijkomende talen strekken tot aanbeveling;
  • Je hebt ervaring in beleidswerk, of in het opzetten van culturele projecten. Enige vertrouwdheid met de procedures binnen een gemeentelijke administratie strekt tot aanbeveling;
  • Je bent een creatief denker maar ook een planner en een vlotte facilitator in het overleg en de samenwerking met de lokale partners;
  • Je hebt een hart voor cultuur en inzicht in de culturele sector in het Brussels hoofdstedelijk gebied;
  • Je bent vertrouwd met het decreet lokaal cultuurbeleid en de Brusselse structuren;
  • Je bent flexibel en mobiel en werkt regelmatig ’s avonds en tijdens het weekend.

Aanbieding

  • Gemeentelijk barema niveau A, contract van onbepaalde duur
  • Valorisatie van de anciënniteit in de berekening van de wedde;
  • Aantrekkelijke verlofregeling;
  • Hospitalisatieverzekering;
  • Tegemoetkoming in de openbare vervoerskosten (+ fiets);
  • Maaltijdcheques;

Interesse?

Stuur uw kandidatuur (cv + motiveringsbrief + diploma) naar Housiaux Stéphanie, dienst Human Resources van het gemeentebestuur van Oudergem, Emile Idiersstraat 12, 1160 Brussel (of per e-mail naar jobs@oudergem.brussels) ten laatste op 15 januari 2025.

Het gemeentebestuur heeft een actief beleid van diversiteit en verzekert de gelijkheid van kansen, van behandeling en toegang tot de proeven voor al de kandidaten

Zoekt u een werkomgeving met betekenis? Wilt u een functie uitoefenen die gericht is op menselijke zorg voor onze senioren? Kom dan ons team versterken in Woonzorgcentrum Koningin Fabiola.

Wij zoeken een zorgkundige van niveau D voor dagdienst met een contract van bepaalde duur van 4 maanden, driekwarttijd (75%), om ons team in Woonzorgcentrum Koningin Fabiola te versterken.

WIE ZIJN WIJ?

Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) heeft als opdracht om personen en gezinnen de nodige maatschappelijke hulp te bieden, zodat iedereen een leven kan leiden dat in overeenstemming is met de menselijke waardigheid. Met dit doel kan het centrum aan elke persoon die op zijn grondgebied verblijft, sociale hulp en/of diverse diensten aanbieden (juridische bijstand, schuldhulpverlening, hulp bij werkgelegenheid, thuiszorg, plaatsing in een woonzorgcentrum, enz.).

Residentie Koningin Fabiola is een gemengd woonzorgcentrum, namelijk een WZC (Woonzorgcentrum) en een RVT (Rust- en Verzorgingstehuis), gelegen in een groene omgeving aan de rand van het Zoniënwoud. Dit maakt het tot een aangename woon- en zorgplek. Onze instelling biedt de bewoners een nieuw thuis dat inspeelt op hun behoeften, in een gezellige en familiale sfeer en met een omgeving die aangepast is aan hun zorgafhankelijkheid. Wij worden geleid door een visie die gericht is op empathie, kwaliteit van zorg en een warme omgeving. Ons huis is erkend voor 74 bedden: 39 WZC-bedden en 35 RVT-bedden.

FUNCTIEBESCHRIJVING

De zorgkundige verleent zorg aan de bewoners, luistert naar hen en reageert op hun verzoeken met respect voor hun persoonlijkheid en waardigheid.

  • Basisverzorging van de bewoners uitvoeren, waaronder scheren, haarverzorging en nagelverzorging indien nodig.
  • Ervoor zorgen dat het materiaal in orde en schoon is (handdoek, washandje, zeep, tandpasta, borstel, scheermes, enz.).
  • De patiënt helpen met aankleden en uitkleden.
  • Een lijst opstellen van wat ontbreekt en indien nodig contact opnemen met de families.
  • Het eigen ritme van de patiënt respecteren bij het begeleiden naar het toilet of het toiletstoel, op basis van hun verzoeken.
  • De toiletstoelen snel legen en desinfecteren.
  • De afvoer van de urinekatheters controleren.
  • Ontlasting bij afhankelijke patiënten registreren.
  • Zorgen voor de hydratatie van de bewoners.
  • De positie van de bedlegerige patiënt elke twee uur controleren en de bedden verschonen.
  • De maaltijden serveren, ervoor zorgen dat het servies compleet en goed gerangschikt is, dat het voedsel op de juiste temperatuur is en bereid is zoals gevraagd, de patiënt helpen met eten en uitleg geven over het verloop van de maaltijden.
  • De overdrachten doornemen.
  • Wrijvingen, beschermcompressen, verbanden en steunkousen aanleggen.
  • Elke verandering in de toestand van de patiënt melden.
  • De zorg aftekenen en observaties noteren op het zorgblad.
  • Informatie van naasten verzamelen die het leven kan verbeteren en de aanpassing van de bewoner kan bevorderen (voorkeuren, gewoonten, allergieën, enz.).
  • Relevante informatie met de rest van het team delen.
  • Deelnemen aan activiteiten en vergaderingen.
  • Bijdragen aan de kwaliteitszorg van de instelling.

PROFIEL

  • Minimaal 1 jaar volledige anciënniteit hebben.
  • In het bezit zijn van een diploma als zorgkundige.
  • Een INAMI-visa bezitten.
  • Luistervaardigheid en empathie tonen voor ouderen.
  • In staat zijn om effectief te communiceren en samen te werken.
  • Vermogen om afstand te nemen.
  • Weten hoe je je taken kunt structureren, organiseren en prioriteren.
  • Aanpassingsvermogen en emotioneel management.

HOE SOLLICITEREN?

Stuur ons uw CV uiterlijk op 6 januari 2025 naar het volgende adres: jobs@auderghem.brussels.

Algemene inlichtingen :

  • Graad : administratief secretaris
  • Niveau : B1
  • Dienst : PREVENTIE
  • Type contract : vervangingscontract
  • Arbeidsregeling: voltijds
  • Vereiste taalbrevetten: art. 8 en 9 § 1 (basisniveau)
  • Opleiding : Bachelor in de geesteswetenschappen - hoger onderwijs van het korte type

Beschrijving van de functie :

Als onderdeel van het plan van de gemeente om schooluitval te voorkomen, biedt de Preventiongebied et Schoolacties een plek om het leren te ondersteunen. Het is de taak van de manager om kinderen na schooltijd op te vangen en te begeleiden op een van de speciale locaties (Transvaal, Paviljoen, Jeugdhuis of Preventiehuis).

Hiervoor werken ze in een multidisciplinair team, waarmee ze actief samenwerken, deelnemen aan educatieve activiteiten en er in het bijzonder op toezien dat kinderen de school niet verlaten, in overeenstemming met de doelstellingen van het lokale schoolbehoudplan. Als onderdeel van het remediërend werk coördineert het individuele en groepsondersteuning om leerlingen, ouders en onderwijsteams passende hulp te bieden.

Ze zet zich ook in om gezinnen te informeren en bewust te maken, om zo het welzijn en het schoolbehoud van jongeren te bevorderen. Het doel van deze aanpak is om een klimaat van vertrouwen en steun te creëren, wat essentieel is om elke student aan te moedigen zijn studie voort te zetten.

Opdrachten

  1. Pedagogische begeleiding van kinderen en jongeren: de nodige kennis hebben om de onderwerpen te identificeren waarin kinderen moeilijkheden hebben en hen ondersteuning bieden, zowel individueel als collectief.
  1. Deelnemen aan en bijdragen tot educatieve projecten: leiding geven aan en actief deelnemen aan thematische projecten die verband houden met het onderwijs, in staat zijn sociale steun te verlenen aan leerlingen en gezinnen in moeilijkheden en hen indien nodig doorverwijzen naar de relevante professionals. Contacten onderhouden met gezinnen en leerkrachten en acties coördineren met de schoolmediator om gecoördineerde ondersteuning te bieden.
  2. Organiseer remediërende cursussen en workshops: zet remediërende cursussen en thematische workshops over onderwijs op binnen de verschillende ondersteuningsstructuren van de gemeenschap om het leren en de motivatie van jongeren te stimuleren.
  1. Vrijwilligerscoördinatie: Vrijwilligers proactief en met gevoel voor organisatie aansturen, anticiperen op eventuele moeilijkheden bij het begeleiden van jongeren.
  1. Bewustmaking van gezinnen en steun voor ouderschap: Informatie- en bewustmakingssessies organiseren om de steun voor ouderschap te versterken en een positieve en zorgzame benadering van de schoolcarrière van kinderen en jongeren aan te moedigen.
  1. Deelname aan schoolgerelateerde evenementen: Evenementen bijwonen die door onze partners worden georganiseerd (scholen, jeugdfestivals, enz.) om de banden met de schoolgemeenschap aan te halen en schoolbehoud te bevorderen.

Vaardigheden :

Knowhow :

  • Beheersing van de vakken die op primair niveau worden onderwezen en het vermogen om duidelijke uitleg te geven om het leren van kinderen te vergemakkelijken.
  • Kennis van onderwijstechnieken die zijn aangepast aan het leren van kinderen en jongeren.
  • Ethisch en deontologisch denken in de beroepspraktijk.
  • Vermogen om initiatief te nemen en problemen op te lossen.
  • Vermogen om leuke activiteiten te ontwerpen en te leiden die het leren bevorderen.
  • Kennis van de interculturele benadering en het lokale sociale weefsel, waardoor uitwisselingen met gezinnen en educatieve partners worden vergemakkelijkt.

Softskills :

  • Teamgeest en het vermogen om samen te werken met verschillende leden van de onderwijsgemeenschap.
  • Gevoeligheid voor sociale kwesties en motivatie om mensen in kwetsbare situaties te ondersteunen.
  • Creatief problemen kunnen oplossen en oplossingen kunnen aandragen.
  • Het vermogen om een veilige leeromgeving te creëren.
  • Flexibiliteit en beschikbaarheid om tegemoet te komen aan de behoeften van jongeren, gezinnen en onderwijsteams.
  • Betrouwbaarheid en punctualiteit om continue ondersteuning van hoge kwaliteit te garanderen.

Solliciteren :

Stuur uw sollicitatie: CV en motivatiebrief naar het volgende e-mailadres: admin-prevention@auderghem.brussels

Sluitingsdatum: 5 januari 2025

De geselecteerde kandidaten ontvangen op 6 januari 2025 bericht en worden uitgenodigd voor een schriftelijke test op woensdag 08 januari. Kandidaten die voor de schriftelijke test slagen, worden uitgenodigd voor een mondeling aanwervingsgesprek op vrijdag 10 januari.

Wij zijn op zoek naar een Coördinator Verkeersveiligheid (Mobiliteitsdienst) - Voltijds contract van onbepaalde duur (onder voorwaarde van een subsidie) - Gemeentebestuur van Oudergem.

Ben je op zoek naar een zinvolle job in dienst van de gemeenschap? Gemotiveerd om mee te werken aan de modernisering van de openbare diensten? Sluit je dan aan bij het gemeentebestuur van Oudergem!

Oudergem, gelegen in het zuidoosten van Brussel aan de rand van het Zoniënwoud, is een echte proeftuin op het gebied van ruimtelijke ordening en stedelijke ontwikkeling, met respect voor mens en milieu.

Van kinderopvang tot ruimtelijke ordening, en van openbare ruimte tot onderwijs en cultuur, de gemeente integreert voortdurend deze uitdagingen in haar missie van openbare dienstverlening.

Doel van de functie

Het hoofddoel van deze functie is het lokaal opvolgen van het verkeersveiligheidsbeleid in het kader van het Gewestelijk Actieplan Verkeersveiligheid (2021-2030), met als doelstelling 0 verkeersdoden en 0 zwaargewonden tegen 2030.

Hoofdtaken van de functie

  • Samenwerken met gemeentelijke diensten (mobiliteit, stedenbouw, preventiedienst, openbare werken) rond verkeersveiligheid.
  • Overleg met de politie over statistieken en het opstellen van plannen. Samenwerking met Brussel Mobiliteit en het beheren van gesubsidieerde projecten.
  • Uitwerken en coördineren van het gemeentelijk verkeersveiligheidsactieplan.
  • Plannen en programmeren van interne acties.
  • Opvolgen en rapporteren van indicatoren aan Brussel Mobiliteit.
  • Integreren van doelstellingen in de strategische en budgettaire planning.
  • Deelnemen aan de basisopleiding verkeersveiligheid (40 uur), georganiseerd door Brussel Mobiliteit.
  • Bijwonen van vergaderingen met gemeentelijke coördinatoren verkeersveiligheid.

Profiel

  • Je hebt een diploma Bachelor of Master.
  • Je hebt een basiskennis van het Gewestelijk Actieplan Verkeersveiligheid 2021-2030.
  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke vaardigheden.
  • Je bent vertrouwd met standaard kantoorsoftware.
  • Je werkt nauwkeurig en resultaatgericht.
  • Goede kennis van de andere landstaal (NL of FR) is een troef.
  • Ervaring in projectbeheer en/of kennis van de werking van gemeenten of het Brussels Gewest is een pluspunt.
  • Ervaring in verkeersveiligheid (infrastructuur, sensibilisering, handhaving) is een meerwaarde.

Ons aanbod

  • Een contract van onbepaalde duur (voltijds).
  • Een salaris volgens de barema’s van de openbare sector (niveau A of B), inclusief vakantiegeld en eindejaarspremie. Voorgaande anciënniteit wordt volledig overgenomen.
  • Maaltijdcheques (€ 8/dag).
  • Hospitalisatieverzekering.
  • Aanvullend pensioen.
  • Gratis abonnement bij de MIVB en tussenkomst in kosten voor andere openbaar vervoer en/of fiets-/voetgangersvergoeding.
  • Aantrekkelijke vakantieregeling.
  • Een gevarieerde job met verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen inbreng, en talrijke opleidingsmogelijkheden.
  • Een goede balans tussen werk en privéleven.
  • De kans om deel uit te maken van een dynamische en solidaire dienst.

Hoe solliciteren?

Stuur je CV, motivatiebrief en een kopie van je diploma of een attest van Slagen (Bachelor of Master) vóór 27 december 2024 naar jobs@auderghem.brussels.
Onvolledige sollicitaties worden niet in aanmerking genomen.

Wij hechten veel belang aan diversiteit en garanderen gelijke kansen, behandeling en toegang tot selectie voor alle kandidaten.

Ben je op zoek naar een betekenisvolle werkomgeving? Wil je dicht bij mensen werken en onze ouderen van dienst zijn? Sluit je aan bij ons team in Residentie Koningin Fabiola.

Wij zoeken een ergotherapeut(e) op BH-niveau voor een voltijds contract van onbepaalde duur om het team van Residentie Koningin Fabiola te versterken.

Functieomschrijving

De ergotherapeut.e vervult een essentiële rol in het bevorderen en versterken van de autonomie en zelfredzaamheid van de bewoners van het woonzorgcentrum. Met dagelijkse activiteiten die afgestemd zijn op hun specifieke behoeften en aandoeningen, levert de ergotherapeut.e een waardevolle bijdrage aan hun levenskwaliteit en welzijn.

Hoofdtaken

  • Interdisciplinaire samenwerking: Nauw samenwerken met andere zorgprofessionals om een holistische en gecoördineerde zorg voor de bewoners van de residentie te garanderen.
  • Behoeftenanalyse: Het beoordelen van de functionele capaciteiten van de bewoners, rekening houdend met hun individuele behoeften, doelen, omgeving en levensgewoonten.
  • Opstellen van behandelplannen: Op basis van evaluaties en observaties stelt de ergotherapeut.e gepersonaliseerde behandelplannen op om de bewoners te helpen hun zelfstandigheid en autonomie in dagelijkse activiteiten te herwinnen of te behouden.
  • Revalidatie: Ondersteunen van de bewoners bij het ontwikkelen of herwinnen van essentiële vaardigheden voor dagelijkse taken, zoals eten, aankleden, en wassen, met behulp van hulpmiddelen, observaties, evaluaties en specifieke installaties.
  • Aanpassing van de omgeving: Aanbevelen van omgevingsaanpassingen om de zelfstandigheid van de bewoners te bevorderen, zoals het installeren van oprijplaten, steunen, enz. Onderzoek doen naar en ontwerpen van omgevingsaanpassingen, functionele hulpmiddelen en tijdelijke revalidatiehulpmiddelen.
  • Creëren en uitvoeren van zinvolle en diverse activiteiten: Bijvoorbeeld geheugentraining, knutselworkshops, muziektherapie, enzovoort.
  • Ad-hoc ondersteunende taken: Uitvoeren van ondersteunende taken voor de verantwoordelijke of andere opdrachten die door de secretaris worden gevraagd.

Profiel

  • In het bezit zijn van een diploma in ergotherapie.
  • Empathie en luistervaardigheid tonen bij het werken met een oudere doelgroep.
  • Sterke communicatieve en samenwerkingsvaardigheden bezitten.
  • In staat zijn om creatief te denken en te handelen.
  • Met integriteit en professionaliteit werken, bewoners begeleiden en coachen.
  • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen laten zien.

Ons aanbod

  • Een salaris conform de barema’s van de openbare dienst BH, evenals een vakantiegeld en een eindejaarspremie. Nuttige anciënniteit wordt volledig overgenomen.
  • Maaltijdcheques (8€/dag).
  • Ziekenhuisverzekering.
  • Aanvullend pensioen.
  • Een gratis abonnement bij de MIVB en een bijdrage aan de kosten van abonnementen voor andere openbaar vervoer en/of fiets-/voetgangersvergoedingen.
  • Een aantrekkelijk verlofstelsel.
  • Een goede balans tussen werk en privéleven.
  • De mogelijkheid om deel uit te maken van een dynamische en solidaire dienst.
  • Een gevarieerde job met verantwoordelijkheden en persoonlijke bijdragen, met opleidingsmogelijkheden.

Interesse?

Stuur ons uw CV uiterlijk op 3 januari 2025 naar het volgende e-mailadres: jobs@auderghem.brussels.
Wij zorgen voor een actieve diversiteitsbeheer door gelijke kansen, behandeling en toegang tot selecties te garanderen voor al onze kandidaten.
 

Profiel

De gemeente Oudergem is op zoek naar een voltijdse leerkracht ter vervanging van een leerkracht van het derde en vierde leerjaar van het schoolcentrum Les Marronniers voor de maand januari.

Algemene opdracht van de functie

Voltijds lesgeven aan een klas van leerlingen van het derde en vierde leerjaar van het lager onderwijs tijdens de maand januari.

Er wordt op gewezen dat deze vervanging onder nog te bespreken voorwaarden kan worden uitgebreid met een voltijdse functie tot het einde van het jaar.

Heb je interesse? 

Stuur je curriculum vitae samen met je motivatiebrief naar de heer Bernard MUGRABI, pedagogisch adviseur voor de gemeente Oudergem: bmugrabi@oudergem.brussels

 

De gemeente Oudergem is regelmatig op zoek naar hulpkrachten kinderopvang/kinderverzorg(st)ers om voltijds te werken in haar vier gemeentelijke kinderdagverblijven. Regelmatig moeten vervangposten worden ingevuld, met de mogelijkheid van een contract van onbepaalde duur.

Algemene gegevens

Graad: Technisch assistent

Niveau: C of D

Dienst: Peuterzorg (Kinderdagverblijven)

Vereiste opleiding/ervaring: in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht Kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er".

Beschrijving van de functie

De hulpkracht kinderopvang/kinderverzorg(st)er is verantwoordelijk voor de opvang van een variërend aantal kinderen van 3 maanden tot 3 jaar. Zijn/haar specifieke taken staan hieronder beschreven.

Opdrachten

  • je staat in voor de dagelijkse opvolging van de kinderen onder het toezicht en de leiding van de verpleegkundige-directrice;
  • je hebt aandacht voor de algemene ontwikkeling van elk kind, met respect voor zijn of haar eigenheid;
  • je treedt ouderschapsondersteunend op;
  • je ziet toe op de naleving van de hygiënevoorschriften in de opvangomgeving;
  • je bent de bevoorrechte gesprekspartner van de ouders voor het verloop van de dag van het kind;
  • je geeft de maaltijden en tussendoortjes aan de kinderen;
  • je staat in voor de verzorging van de kinderen (luiers verversen, wassen ...);
  • je onderhoudt de opvangruimte en richt deze in;
  • je dient de geneesmiddelen op voorschrift toe, net als de door het ONE toegestane basisgeneesmiddelen;
  • je maakt de flesjes klaar.

Vereiste vaardigheden (knowhow)

  • je bent een initiatiefnemer, hebt organisatietalent en kunt zelfstandig werken;
  • je geeft blijk van motivatie en interesse in de functie;
  • je leeft de neutraliteitsplicht na en blijft onpartijdig;
  • je bent in staat om zowel de gemeentelijke belangen als die van het ONE te behartigen en hebt oog voor de noden van de kinderen die je worden toevertrouwd.

Persoonlijke en sociale vaardigheden en kwaliteiten (softskills)

  • je onderhoudt goede relaties met de ouders en het administratieve, technische en paramedische personeel;
  • je spreekt beleefd en rustig in elke situatie;
  • je bent flexibel op het vlak van de uurroosters en past je aan het werk aan dat zich aandient.

Toelatingsvoorwaarden - profiel

  • in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er"
  • zijn/haar burgerlijke en politieke rechten genieten
  • beschikken over de vereiste fysieke geschiktheid
  • in het bezit zijn van een attest van goed gedrag en zeden (model 2) van niet meer dan 3 maanden oud
  • afdoende ervaring in de kinderverzorgingssector is een troef
  • slagen voor het mondelinge gesprek, waarbij het redeneervermogen van de kandidaten zal worden beoordeeld, net als hun vermogen om de vereiste opleiding om te zetten in de praktijk

Arbeidsovereenkomst aangeboden door de gemeente Oudergem

  • salaris conform gemeentelijke barema's (niveau C voor kinderverzorg(st)ers of D voor hulpkrachten kinderverzorging);
  • in aanmerking nemen van de opgebouwde anciënniteit in de overheids- en privésector;
  • aangename werkomgeving;
  • eindejaarspremie;
  • vakantiegeld;
  • flexibele werkuren (37,5 uur/week);
  • gratis MIVB-abonnement;
  • terugbetaling van kosten voor andere openbare vervoerswijzen tot 88%;
  • fiets- en voetgangerspremie;
  • tweetaligheidspremie op basis van attesten die door SELOR of een andere erkende taalcertificeringsinstantie worden afgeleverd;
  • maaltijdcheques van 8 euro;
  • hospitalisatieverzekering (tussenkomst van de werkgever of gratis bij het basispakket);
  • Opleidingsmogelijkheden;
  • aanleg van een wervingsreserve die drie jaar geldig blijft.

Solliciteren

De sollicitatiebrieven, vergezeld van een curriculum vitae, een kopie van het diploma en een uittreksel uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud kunnen alleen via e-mail worden gestuurd, aan petiteenfance@auderghem.brussels

De gemeente Oudergem is voor haar basisscholen op zoek naar een leerkracht protestantse godsdienst cursus voor 3 lesuren.

Algemene opdracht van de functie

Prostetantse godsdienst cursus verzorgen in de klassen van het lageronderwijs en dat tot 4 juli 2025. Een verlenging is mogelijk voor het schooljaar 2025-2026.

Het gaat om een openstaande betrekking.

Verdeling van de lesuren

  • 3 lesuren op donderdag in scholencentrum Souverain/Cirquétudes

Heb je interesse? 

Stuur je curriculum vitae samen met je motivatiebrief naar de heer Bernard MUGRABI, pedagogisch adviseur voor de gemeente Oudergem: bmugrabi@oudergem.brussels

 

De gemeente Oudergem is voor haar basisscholen op zoek naar een leerkracht katholieke godsdienst cursus voor 5 lesuren.

Algemene opdracht van de functie

Katholieke godsdienst cursus verzorgen in de klassen van het lageronderwijs en dat tot 4 juli 2025. Een verlenging is mogelijk voor het schooljaar 2025-2026.

Het gaat om een openstaande betrekking.

Verdeling van de lesuren

  • 2 lesuren op maandag in scholencentrum Les Marronniers.
  • 3 lesuren op dinsdag in scholencentrum Blankedelle

Heb je interesse? 

Stuur je curriculum vitae samen met je motivatiebrief naar de heer Bernard MUGRABI, pedagogisch adviseur voor de gemeente Oudergem: bmugrabi@oudergem.brussels

 

Praktisch

  • U wenst onze werkaanbiedingen niet meer via e-mail te ontvangen.

U kunt zich te allen tijde uitschrijven, ofwel door te klikken op de link "Uitschrijven" die opgenomen is in elke mail met werkaanbiedingen die wij u sturen, ofwel door het uitschrijvingsformulier te gebruiken.

  • Verwerking van uw persoonsgegevens

Alle informatie is beschikbaar op deze pagina .

  • Aanvraagformulier voor de uitoefening van rechten met betrekking tot persoonsgegevens

Alle informatie is beschikbaar op deze pagina.

 

Onze werkaanbiedingen ontvangen via e-mail

Om u in te schrijven op de verzendlijst voor onze werkaanbiedingen vult u dit formulier in.

Het gemeentebestuur van Oudergem zal de gegevens van dit formulier gebruiken om u werkaanbiedingen te sturen.

De informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens in het kader van de inschrijving op de nieuwsbrief werkgelegenheid is te vinden op de website van de gemeente

Door hieronder te klikken geeft u het gemeentebestuur toelating om uw gegevens te verwerken in het kader van de aanwerving.

Uitschrijven / Opnieuw inschrijven