Vacatures

Elke dag ontvangen wij heel wat sollicitaties van mensen die bij het gemeentebestuur willen werken.

Wij kunnen niet alle gegevens bijhouden die u ons opstuurt. Wij stellen dan ook een andere werkwijze voor: u geeft ons alleen uw mailadres en wij sturen u per e-mail alle werkaanbiedingen die we publiceren.

 

Profiel

De gemeente Oudergem is op zoek naar een voltijdse leerkracht ter vervanging van een leerkracht van het derde en vierde leerjaar van het schoolcentrum Les Marronniers voor de maand januari.

Algemene opdracht van de functie

Voltijds lesgeven aan een klas van leerlingen van het derde en vierde leerjaar van het lager onderwijs tijdens de maand januari.

Er wordt op gewezen dat deze vervanging onder nog te bespreken voorwaarden kan worden uitgebreid met een voltijdse functie tot het einde van het jaar.

Heb je interesse? 

Stuur je curriculum vitae samen met je motivatiebrief naar de heer Bernard MUGRABI, pedagogisch adviseur voor de gemeente Oudergem: bmugrabi@oudergem.brussels

 

Vanaf januari 2025 is IAPS op zoek naar een leraar Nederlands (M/V/X).

Functieomschrijving

  • Actieve cursussen Nederlands
  • Gericht op communicatie en studentenparticipatie
  • De vijf taalvaardigheden implementeren
  • Verschillende thema's en oefeningen 
  • Een leuke, ontspannen omgeving
  • Gebruik van audio- en videoapparatuur
  • Op het CEFR gebaseerde leerniveaus voor talen
  • Continue beoordeling van studenten
  • Gedifferentieerd onderwijs
  • Zo Gezegd"-methode. Geavanceerde lesapparatuur (audio, videoprojectie, laptop, enz.)

Vol- of deeltijdrooster: dag- en/of avondonderwijs

Van 6 januari tot 26 juni 2025

  • Drie opeenvolgende middagmodules van 120 perioden: A1, A2 en B1.1
  • Groepen van 10 tot 15 volwassen studenten.
  • Openingstijden: maandag tot donderdag van 13.00 tot 16.30 uur.

Van 30 januari tot 24 juni 2025

  • Een avondmodule van 120 periodes: Nederlands A2.
  • Groepen van 20 tot 25 studenten
  • Rooster: dinsdag- en donderdagavond van 18.45 tot 21.30 uur.

Leeg cursusrooster (dit is geen vervanging): mogelijkheid tot verlenging tot september 2025

Tarieven

Salarisschalen van de Fédération Wallonie-Bruxelles, op lager en hoger secundair niveau. Salaris betaald door de FWB op niveau 301 en 501

Diploma vereist

AESI Nederlands of AESS Nederlandse taal- en letterkunde of Vertaler of masterdiploma van de Vlaamse Gemeenschap of ander masterdiploma met opleiding Nederlands

Kwaliteiten voor de functie

  • Een aangeboren gevoel voor lesgeven en sociale vaardigheden
  • Empathisch, glimlachend en bereid om naar studenten te luisteren
  • Een sterke, originele persoonlijkheid
  • Gemakkelijke communicatie in het Nederlands en Frans
  • Dynamisch, autonoom en punctueel

Contact

Alain Duriau - Directeur - a.duriau@iaps.be
Waversesteenweg, 1649 - 1160 Oudergem

Ben je op zoek naar een boeiende baan in de Peuterzorg sector, een baan met betekenis, waar je een verschil kunt maken voor teams en families? We kijken ernaar uit je te verwelkomen als manager van een van onze vier crèches.

Algemene informatie

  • Werkgever : Gemeente Oudergem
  • Functie : Verpleegkundige directeur
  • Profiel:
    • In het bezit zijn van een bachelordiploma/universitair diploma verpleegkunde
    • Ten minste 3 jaar ervaring in de pediatrie en teammanagement strekt tot aanbeveling
    • In het bezit zijn van een uittreksel uit het strafregister "model 2

Kennis en vaardigheden

  • Initiatief, verantwoordelijkheidsgevoel, prioriteiten stellen;
  • Zorgzame, ondersteunende en geruststellende leidinggevende vaardigheden;
  • Goede analytische en besluitvormingsvaardigheden,
  • Het vermogen om je werk te structureren en doelen te stellen met prestatie-indicatoren
  • Goede schrijfvaardigheid ;
  • Teamgeest ;
  • Beheersing van IT- en multimediatools die relevant zijn voor de functie.

Algemene missie

Als Verpleegkundige directeur geef je leiding aan het personeel van de gemeentelijke crèche, met als doel kwalitatief goede kinderopvang te bieden. Je ziet erop toe dat de gezondheid van de kinderen wordt gecontroleerd en dat de regels en procedures van de ONE en van de federale, regionale en gemeentelijke overheden worden nageleefd. Je initieert projecten in samenwerking met je collega's. Dankzij uw teamgeest kunt u uw kennis en ervaring delen met uw team en de andere verantwoordelijken van de gemeentelijke kinderdagverblijven in Oudergem.

Een van je prioriteiten is om een relatie van wederzijds vertrouwen op te bouwen met de ouders vanaf het eerste contact en gedurende het hele verblijf.

Verantwoordelijkheden en hoofdtaken

Team- en managementmanagement, in nauwe samenwerking met je PMS-collega:

  • Je ontwerpt en zorgt voor de juiste toepassing van het educatieve project van de gastomgeving;
  • Je zorgt ervoor dat de ROI wordt gerespecteerd en dat de regels en procedures van de federale, gewestelijke, gemeenschaps- en lokale autoriteiten worden toegepast;
  • Je zorgt voor een goede bezettingsgraad;
  • Je beheert en superviseert het team;
  • Je helpt een teamgeest te ontwikkelen met de andere crèches in de gemeenschap.

Betreffende het toezicht op de gezondheid van kinderen:

  • Je stelt het medisch dossier samen en bent verantwoordelijk voor de dagelijkse zorg voor de kinderen onder jouw hoede, in samenwerking met het team en je PMS-collega;
  • Je observeert onderwijspraktijken en past ze aan waar nodig;
  • Je hebt aandacht voor de algehele ontwikkeling van elk kind;
  • Je organiseert consulten en screenings die door de ONE worden aangeboden en volgt vaccinaties op;
  • Je bent verantwoordelijk voor het gezondheidsmanagement in je gastomgeving en voor de medische aspecten van de ROI;

Relaties met ouders:

  • Je biedt ondersteuning bij het ouderschap en bent het belangrijkste aanspreekpunt voor ouders.

Administratieve procedures en taken :

  • Je bent verantwoordelijk voor administratieve taken zoals de boekhouding, het controleren van facturen en het beheren van apparatuur en voorraden;

Aanbod

  • Aanwervingsreserve
  • Niveau: B met anciënniteitstoelage (salaris gelijk aan B4)
  • Erkenning van beroepservaring tot 31 jaar anciënniteit (beroepservaring opgedaan in de publieke sector wordt volledig erkend. Ervaring opgedaan in de particuliere sector wordt gewaardeerd zolang deze verband houdt met de functie).
  • 8 maaltijdcheques
  • Ziekenhuisverzekering
  • Pensioenverzekering
  • Recht op bijscholing
  • Een aantrekkelijke vakantieregeling (36 tot 40 dagen)
  • 100% bijdrage in de kosten van vervoer van en naar het werk georganiseerd door openbare vervoersmaatschappijen.
  • Betaling van een kilometervergoeding voor fietsen of lopen naar het werk.

Selectieprocedure

Sollicitaties (CV + motivatiebrief + kopie diploma) moeten uiterlijk op donderdag 30 november 2024 worden gericht aan de Dienst Peuterzorg van de Gemeente Oudergem, Emile Idiersstraat 12 - 1160 Brussel (of per e-mail aan: petiteenfance@auderghem.brussels ).

De selectieprocedure verloopt in drie fasen:

  • Selectie van kandidaten op basis van sollicitaties ;
  • Schriftelijk examen op donderdag 12 december 2024 in het gemeentehuis van Oudergem;
  • Interview op woensdag 18 december 2024 in het Gemeentelijk Huis te Oudergem.

De lokale overheid beheert diversiteit actief door al haar kandidaten gelijke kansen, gelijke behandeling en gelijke toegang tot de selectie te garanderen.

 

De gemeente Oudergem is regelmatig op zoek naar hulpkrachten kinderopvang/kinderverzorg(st)ers om voltijds te werken in haar vier gemeentelijke kinderdagverblijven. Regelmatig moeten vervangposten worden ingevuld, met de mogelijkheid van een contract van onbepaalde duur.

Algemene gegevens

Graad: Technisch assistent

Niveau: C of D

Dienst: Peuterzorg (Kinderdagverblijven)

Vereiste opleiding/ervaring: in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht Kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er".

Beschrijving van de functie

De hulpkracht kinderopvang/kinderverzorg(st)er is verantwoordelijk voor de opvang van een variërend aantal kinderen van 3 maanden tot 3 jaar. Zijn/haar specifieke taken staan hieronder beschreven.

Opdrachten

  • je staat in voor de dagelijkse opvolging van de kinderen onder het toezicht en de leiding van de verpleegkundige-directrice;
  • je hebt aandacht voor de algemene ontwikkeling van elk kind, met respect voor zijn of haar eigenheid;
  • je treedt ouderschapsondersteunend op;
  • je ziet toe op de naleving van de hygiënevoorschriften in de opvangomgeving;
  • je bent de bevoorrechte gesprekspartner van de ouders voor het verloop van de dag van het kind;
  • je geeft de maaltijden en tussendoortjes aan de kinderen;
  • je staat in voor de verzorging van de kinderen (luiers verversen, wassen ...);
  • je onderhoudt de opvangruimte en richt deze in;
  • je dient de geneesmiddelen op voorschrift toe, net als de door het ONE toegestane basisgeneesmiddelen;
  • je maakt de flesjes klaar.

Vereiste vaardigheden (knowhow)

  • je bent een initiatiefnemer, hebt organisatietalent en kunt zelfstandig werken;
  • je geeft blijk van motivatie en interesse in de functie;
  • je leeft de neutraliteitsplicht na en blijft onpartijdig;
  • je bent in staat om zowel de gemeentelijke belangen als die van het ONE te behartigen en hebt oog voor de noden van de kinderen die je worden toevertrouwd.

Persoonlijke en sociale vaardigheden en kwaliteiten (softskills)

  • je onderhoudt goede relaties met de ouders en het administratieve, technische en paramedische personeel;
  • je spreekt beleefd en rustig in elke situatie;
  • je bent flexibel op het vlak van de uurroosters en past je aan het werk aan dat zich aandient.

Toelatingsvoorwaarden - profiel

  • in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er"
  • zijn/haar burgerlijke en politieke rechten genieten
  • beschikken over de vereiste fysieke geschiktheid
  • in het bezit zijn van een attest van goed gedrag en zeden (model 2) van niet meer dan 3 maanden oud
  • afdoende ervaring in de kinderverzorgingssector is een troef
  • slagen voor het mondelinge gesprek, waarbij het redeneervermogen van de kandidaten zal worden beoordeeld, net als hun vermogen om de vereiste opleiding om te zetten in de praktijk

Arbeidsovereenkomst aangeboden door de gemeente Oudergem

  • salaris conform gemeentelijke barema's (niveau C voor kinderverzorg(st)ers of D voor hulpkrachten kinderverzorging);
  • in aanmerking nemen van de opgebouwde anciënniteit in de overheids- en privésector;
  • aangename werkomgeving;
  • eindejaarspremie;
  • vakantiegeld;
  • flexibele werkuren (37,5 uur/week);
  • gratis MIVB-abonnement;
  • terugbetaling van kosten voor andere openbare vervoerswijzen tot 88%;
  • fiets- en voetgangerspremie;
  • tweetaligheidspremie op basis van attesten die door SELOR of een andere erkende taalcertificeringsinstantie worden afgeleverd;
  • maaltijdcheques van 8 euro;
  • hospitalisatieverzekering (tussenkomst van de werkgever of gratis bij het basispakket);
  • Opleidingsmogelijkheden;
  • aanleg van een wervingsreserve die drie jaar geldig blijft.

Solliciteren

De sollicitatiebrieven, vergezeld van een curriculum vitae, een kopie van het diploma en een uittreksel uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud kunnen alleen via e-mail worden gestuurd, aan petiteenfance@auderghem.brussels

Zoekt u een werkomgeving met betekenis? Wilt u een functie uitoefenen die gericht is op menselijke zorg voor onze senioren? Kom dan ons team versterken in Woonzorgcentrum Koningin Fabiola.

Wij zoeken een zorgkundige van niveau C voor dagdienst met een contract van bepaalde duur van 9 maanden, driekwarttijd (75%), om ons team in Woonzorgcentrum Koningin Fabiola te versterken.

Functiebeschrijving

De zorgkundige verleent zorg aan de bewoners, luistert naar hen en reageert op hun verzoeken met respect voor hun persoonlijkheid en waardigheid.

  • Basisverzorging van de bewoners uitvoeren, waaronder scheren, haarverzorging en nagelverzorging indien nodig.
  • Ervoor zorgen dat het materiaal in orde en schoon is (handdoek, washandje, zeep, tandpasta, borstel, scheermes, enz.).
  • De patiënt helpen met aankleden en uitkleden.
  • Een lijst opstellen van wat ontbreekt en indien nodig contact opnemen met de families.
  • Het eigen ritme van de patiënt respecteren bij het begeleiden naar het toilet of het toiletstoel, op basis van hun verzoeken.
  • De toiletstoelen snel legen en desinfecteren.
  • De afvoer van de urinekatheters controleren.
  • Ontlasting bij afhankelijke patiënten registreren.
  • Zorgen voor de hydratatie van de bewoners.
  • De positie van de bedlegerige patiënt elke twee uur controleren en de bedden verschonen.
  • De maaltijden serveren, ervoor zorgen dat het servies compleet en goed gerangschikt is, dat het voedsel op de juiste temperatuur is en bereid is zoals gevraagd, de patiënt helpen met eten en uitleg geven over het verloop van de maaltijden.
  • De overdrachten doornemen.
  • Wrijvingen, beschermcompressen, verbanden en steunkousen aanleggen.
  • Elke verandering in de toestand van de patiënt melden.
  • De zorg aftekenen en observaties noteren op het zorgblad.
  • Informatie van naasten verzamelen die het leven kan verbeteren en de aanpassing van de bewoner kan bevorderen (voorkeuren, gewoonten, allergieën, enz.).
  • Relevante informatie met de rest van het team delen.
  • Deelnemen aan activiteiten en vergaderingen.
  • Bijdragen aan de kwaliteitszorg van de instelling.

Profiel

  • Minimaal 1 jaar volledige anciënniteit in een rust- en verzorgingstehuis hebben.
  • In het bezit zijn van een diploma als zorgkundige.
  • Een INAMI-visa bezitten.
  • Luistervaardigheid en empathie tonen voor ouderen.
  • In staat zijn om effectief te communiceren en samen te werken.
  • Vermogen om afstand te nemen.
  • Weten hoe je je taken kunt structureren, organiseren en prioriteren.
  • Aanpassingsvermogen en emotioneel management.

Hoe solliciteren ?

Gelieve uw CV te sturen naar het volgende adres: jobs@auderghem.brussels.

Ben je op zoek naar een werkomgeving ten dienste van de gemeenschap? Wil je een betekenisvolle functie uitoefenen die dicht bij de mens staat? Sluit je dan aan bij het OCMW van Oudergem.

Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) heeft als missie om personen en gezinnen de nodige sociale hulp te bieden, zodat iedereen een leven kan leiden dat in overeenstemming is met de menselijke waardigheid. In dit kader kan het aan elke persoon die op zijn grondgebied woont sociale hulp en/of verschillende diensten bieden (juridische bijstand, schuldbemiddeling, hulp bij tewerkstelling, thuiszorg, plaatsing in een rusthuis, enz.).

Als OCMW van het Brusselse Gewest, streven we er, hoewel we een structuur op menselijke schaal blijven, naar om dicht bij de begunstigden te staan. Deze aanpak stelt ons in staat om gepersonaliseerde en attente ondersteuning te bieden aan elk van onze begunstigden, rekening houdend met hun specifieke behoeften en individuele situatie. Ons doel is om onze begunstigden gedurende hun hele traject te begeleiden, hen te helpen hun moeilijkheden te overwinnen en hun kwaliteit van leven op duurzame wijze te verbeteren.

Algemene missie van de functie

Zorgen voor begeleiding van de gebruikers bij het oplossen van hun moeilijkheden (sociaal, medisch, psychosociaal, financieel, administratief, enz.) om hen in staat te stellen een leven te leiden dat in overeenstemming is met de menselijke waardigheid.
 

De autonomie van de gebruikers bevorderen door middel van voortdurend kwaliteitswerk; toezien op de naleving van de werkregels en -procedures, termijnen, geldende voorschriften, alsmede de beginselen van deontologie.

Hoofdactiviteiten

  • Ontvangst, analyse, targeting en verwerking van alle verzoeken per telefoon, fax, e-mail, post of persoonlijk: integratie-inkomen, buitenlanders, diverse financiële hulp, voorschotten op sociale uitkeringen, bankgaranties, huisvesting zoeken, verblijfshuizen, medische kosten, voedselhulp, aanvraag voor inschrijving op een referentieadres, enz.;
    • Sociale permanenties volgens het schema vastgesteld door de hoofdmaatschappelijk werker;
    • Inschrijving in het register van aanvragen en afgifte van ontvangstbewijs aan de aanvrager;
    • Verzamelen van relevante informatie;
    • Huisbezoeken;
    • Oplossingen voorstellen, projecten ontwikkelen met gebruikers en de opvolging ervan verzekeren;
    • Rapporten opstellen voor presentatie aan het Comité en voorleggen aan de hoofdmaatschappelijk werker.
  • Zorgen voor informatie- en samenwerkingswerk met verschillende diensten;
  • Zorgen voor een goede administratieve behandeling van dossiers.

Uw profiel

  • In het bezit zijn van een maatshappelijk assistent bachelordiploma of gelijkwaardigheid.
  • Bij voorkeur hebt u al ervaring opgedaan in het vakgebied. Ervaring in een openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn is een pluspunt.
  • Beschikken over goede relationele vaardigheden (actief luisteren en empathie tonen).
  • In staat zijn om afstand te nemen en complexe en uiteenlopende situaties te kunnen beheren.
  • Vertrouwd zijn met standaard kantoorsoftware.
  • Kennis hebben van de wetgeving met betrekking tot het beroep, de instellingen en hun werkingsregels.

Ons aanbod:

  • Een salaris volgens de barema's van de overheidsfuncties niveau BH (vakantiegeld en eindejaarspremie), relevante anciënniteit wordt volledig overgenomen.
  • Maaltijdcheques (€8/dag).
  • Hospitalisatieverzekering.
  • Aanvullend pensioen.
  • Gratis abonnement op de MIVB en bijdrage aan de abonnementskosten van andere openbare vervoersmiddelen en/of fiets/pedestrian vergoedingen.
  • Aantrekkelijk verlofstelsel.
  • Een gevarieerde baan met verantwoordelijkheden en persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden met talrijke opleidingsmogelijkheden.
  • Een goede balans tussen werk en privéleven.
  • De kans om deel uit te maken van een dynamische en ondersteunende dienst.

Hoe solliciteren?

Stuur ons uw CV, motivatiebrief en een kopie van uw diploma als maatschappelijk werker pf gelijkwaardigheid naar het volgende adres: jobs@auderghem.brussels.

We voeren een actief diversiteitsbeleid door gelijke kansen, behandeling en toegang tot selecties voor al haar kandidaten te waarborgen.

 

De gemeente Oudergem is voor haar basisscholen op zoek naar een leerkracht protestantse godsdienst cursus voor 3 lesuren.

Algemene opdracht van de functie

Prostetantse godsdienst cursus verzorgen in de klassen van het lageronderwijs en dat tot 4 juli 2025. Een verlenging is mogelijk voor het schooljaar 2025-2026.

Het gaat om een openstaande betrekking.

Verdeling van de lesuren

  • 3 lesuren op donderdag in scholencentrum Souverain/Cirquétudes

Heb je interesse? 

Stuur je curriculum vitae samen met je motivatiebrief naar de heer Bernard MUGRABI, pedagogisch adviseur voor de gemeente Oudergem: bmugrabi@oudergem.brussels

 

De gemeente Oudergem is voor haar basisscholen op zoek naar een leerkracht katholieke godsdienst cursus voor 5 lesuren.

Algemene opdracht van de functie

Katholieke godsdienst cursus verzorgen in de klassen van het lageronderwijs en dat tot 4 juli 2025. Een verlenging is mogelijk voor het schooljaar 2025-2026.

Het gaat om een openstaande betrekking.

Verdeling van de lesuren

  • 2 lesuren op maandag in scholencentrum Les Marronniers.
  • 3 lesuren op dinsdag in scholencentrum Blankedelle

Heb je interesse? 

Stuur je curriculum vitae samen met je motivatiebrief naar de heer Bernard MUGRABI, pedagogisch adviseur voor de gemeente Oudergem: bmugrabi@oudergem.brussels

 

Praktisch

  • U wenst onze werkaanbiedingen niet meer via e-mail te ontvangen.

U kunt zich te allen tijde uitschrijven, ofwel door te klikken op de link "Uitschrijven" die opgenomen is in elke mail met werkaanbiedingen die wij u sturen, ofwel door het uitschrijvingsformulier te gebruiken.

  • Verwerking van uw persoonsgegevens

Alle informatie is beschikbaar op deze pagina .

  • Aanvraagformulier voor de uitoefening van rechten met betrekking tot persoonsgegevens

Alle informatie is beschikbaar op deze pagina.

 

Onze werkaanbiedingen ontvangen via e-mail

Om u in te schrijven op de verzendlijst voor onze werkaanbiedingen vult u dit formulier in.

Het gemeentebestuur van Oudergem zal de gegevens van dit formulier gebruiken om u werkaanbiedingen te sturen.

De informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens in het kader van de inschrijving op de nieuwsbrief werkgelegenheid is te vinden op de website van de gemeente

Door hieronder te klikken geeft u het gemeentebestuur toelating om uw gegevens te verwerken in het kader van de aanwerving.

Uitschrijven / Opnieuw inschrijven